آفتاب

بحران اقتصادی، عامل بی خوابی مضمن ایتالیایی ها

بحران اقتصادی، عامل بی خوابی مضمن ایتالیایی ها

رم - ایرنا - فشار و استرس ناشی از بحران اقتصادی منجر به مشکل بی خوابی مضمن ایتالیایی ها شده است.

به گزارش ایرنا، تداوم و فشار بحران اقتصادی منجر به استرس شدید مردم ایتالیا شده تا جاییکه 30 درصد از مردم این کشور با مشکل کم خوابی و یا بی خوابی مضمن دست و پنجه نرم می کنند.

خبرگزاری کرونوس در این زمینه و به مناسبت روز جهانی خواب (امروز) بر اساس یک نظر سنجی نوشت: فشار بحران باعث دو برابر شدن استرس مردم ایتالیا شده و 12 میلیون ایتالیایی بالای 18 سال با مشکل کمبود خواب مضمن مواجه شده، کم می خوابند، بد می خوابند و اغلب از خواب شبانه بیدار شده و به هر حال نمی توانند به خوبی استراحت کنند.

بر اساس این گزارش، مجموعا از هر 10 ایتالیایی سه نفر رابطه پیچیده ای با خواب دارد. نیمی از مصاحبه شوندگان اظهار داشتند که اغلب در شب هنگام از خواب بیدار می شوند در حالی که 45 درصد به اندازه کافی استراحت نمی کنند زیرا دیر می خوابند و صبح زود بیدار می شوند.

بیش از 40 درصد از افراد کم خواب عقیده دارند که مشکل بی خوابی بخاطر استرس کاری است.

در سال های اخیر شمار افراد ایتالیایی که بخاطر بحران اقتصادی با مشکل کم خوابی مواجه شدند دو برابر شده و پیامدهای منفی آن حتی در خواب شبانه محسوس بوده است. این پدیده بیشتر در میان زنان از 35 تا 54 سال دیده می شود.

کارشناسان عقیده دارند که بد خوابیدن به معنی بدزندگی کردن است و در کار حرفه ای و زندگی فرد تاثیر مستقیم دارد. 60 درصد از مصاحبه شوندگان اذعان دارند که سلامت مغزی و جسمی آنها بخاطر بی خوابی به خطر افتاده و تاثیرات منفی آن در کار حرفه ای و در خانواده و روابط عمومی دیده می شود.

اتحادیه کشاورزی ایتالیا نیز اخیرا در گزارشی از تاثیرات بحران اقتصادی اعلام کرد، سبد غذایی مردم این کشور به 30 سال قبل بازگشته است.

سبد غذایی ایتالیایی ها پس از جنگ جهانی دوم سیری فزاینده را طی کرده و در سال 2006 به اوج خود رسید اما با آغاز بحران اقتصادی عادات غذایی مردم نیز تغییر کرد و بتدریج مصرف مواد غذایی نیز کاهش یافته و به 30 سال قبل بازگشته است.

در پی بحران اقتصادی مردم ایتالیا بناچار جهت صرف جویی در مخارج، عادات غذایی خود را تغییر داده اند تا جایی که مصرف گوشت کاهش و مصرف تخم مرغ افزایش یافته است.

به گزارش موسسه ملی آمار ایتالیا ˈایستاتˈ 6.8 درصد از خانواده های ایتالیایی در فقر مطلق بسر می برند که شمار آنها از سال 2005 تاکنون دو برابر و شرایط فقر برای خانواده های پرجمعیت بدتر از قبل شده است.

اروپام ** 2171/1275
کد N180836

وبگردی