آفتاب
ادامه اختلافات غرب و مسکو درباره اوکراین/

لاوروف: روسیه درصدد حمله به اوکراین نیست/ پوتین : همه پرسی در کریمه با قوانین بین المللی مطابقت دارد

لاوروف: روسیه درصدد حمله به اوکراین نیست/ پوتین : همه پرسی در کریمه با قوانین بین المللی مطابقت دارد

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه کشورش به نتیجه همه پرسی در شبه جزیره کریمه احترام می گذارد، به تهدید اروپایی ها مبنی بر تحریم مسکو واکنش نشان داد و آن را غیر سازنده خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های العربیه و المیادین، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که برای دیدار با جان کری همتای آمریکایی خود و گفتگو درباره بحران اوکراین به لندن رفته است، اظهار داشت ترجیح می دهیم پیش از واکنش به تحریمهای اروپایی، صبر کنیم و منتظر بمانیم.

وی افزود اگر شرکای ما در اتحادیه اروپا دست به تحریم روسیه بزنند، این تحریمها، تدابیر سازنده ای برای اروپایی ها نخواهد بود.

لاوروف خاطر نشان کرد روسیه به تحقق خواسته های مردم شبه جزیره کریمه کمک خواهد کرد و موضع خود را پس از همه پرسی بیان خواهیم کرد.

وی اعلام کرد موارد فراوانی وجود دارد که ملتها سرنوشت خود را تعیین کردند مانند کوزوو و جزیره مایوتا

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همچنان با باراک اوباما همتای آمریکایی و دیگر مقامات در تماس است.

لاوروف که در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه مذاکرات خود با جان کری وزیر خارجه آمریکا سخن می گفت، اظهار داشت مذاکرات با جان کری ثمربخش و مفید بود، البته ما نظر یکسانی با واشنگتن درباره بحران اوکراین نداریم.

وی خاطر نشان کرد اختلافات با غرب درباره بحران اوکراین همچنان ادامه دارد.

لاوروف گفت ما به نتایج همه پرسی که در شبه جزیره کریمه برگزار می شود، احترام می گذاریم.

وی افزود تمام سئوالاتی که اوکراینی ها می خواهند مقابل ما طرح کنند، باید به طور مستقیم مطرح کنند، ما بارها هشدار داده ایم که نباید اوکراین را در مقابل گزینه غیر واقعی قرار داد.

لاوروف گفت ما گفتگو با اوکراین را رد نمی کنیم و جامعه جهانی باید کی یف را به گفتگو ترغیب کند.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت آنچه در شبه جزیره کریمه رخ می دهد، نقض حقوق بشر نیست.

از سوی دیگر المیادین گزارش داد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هم تاکید کرد همه پرسی در شبه جزیره کریمه با قوانین بین المللی مطابقت دارد.

کد N180818

وبگردی