آفتاب
گزارش خبری/

جزئیات نبرد گروههای مقاومت با رژیم صهیونیستی/ شوکه شدن صهیونیستها از توان موشکی گردانهای القدس

جزئیات نبرد گروههای مقاومت با رژیم صهیونیستی/ شوکه شدن صهیونیستها از توان موشکی گردانهای القدس

با گذشت چندین ساعت از برقراری آتش بس میان گروههای مقاومت فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی به نظر می رسد، مقامات تل آویو در پی این درگیریها با واقعیت تازه و البته تلخی علیه منافع خود روبرو شده اند. رسانه های فلسطین از زخمی شدن سه شهروند فلسطینی در حمله هوایی صهیونیست ها به رفح در جنوب نوارغزه خبر دادند. جنگنده های ارتش رژِیم صهیونیستی دو نقطه از شهر رفح در جنوب نوارغزه را بمباران کردند. دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه ای هر گونه آتش بس با جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تکذیب کرد. با وجود اعلام برقراری آتش بس میان گروههای فلسطینی و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مقامات قاهره، جنگنده های رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات صبح امروز (جمعه) مناطقی از نوارغزه را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رژیم صهیونیستی که از زمان برقراری آتش بس با گروههای مقاومت فلسطینی بارها آن را نقض کرده بود، در نهایت با واکنش سنگین این گروهها به ویژه گردانهای قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) روبرو شد، امری که ناظران سیاسی با توجه به شهادت سه نفر از اعضای جهاد سلامی توسط رژیم صهیونیستی، وقوع آن را پیش بینی می کردند.


ساعاتی پیش از آغاز عملیات: صدور بیانیه گردانهای قدس درباره شهادت سه نفر از رزمندگانش
 

"ابو احمد" سخنگوی گردانهای قدس شاخه نظامی جهاداسلامی فلسطین در اظهاراتی تاکید کرد: مقاومت فلسطین اجازه شکستن هیبت مقاومت در غزه از طریق تجاوزات متوالی را نمی دهد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی باید بداند که مقاومت فلسطین اجازه عربده کشی به آنها نمی دهد و رزمندگان وابسته به گردانهای قدس با هر تجاوزی از سوی صهیونیستها مقابله خواهد کرد.

ابواحمد ضمن ناکارآمد توصیف کردن آتش بس کنونی بیان کرد: مرحله ای که گردانهای قدس در آن به سر می برند دوره مقابله با تجاوزات مکرر اشغالگران اسرائیلی است و اجازه سوء استفاده به رژیم صهیونیستی از آتش بس شکننده داده نخواهد شد.

هشدار صریح درباره لزوم بازنگری جدی رژیم صهیونیستی در رعایت آتش بس

سخنگوی گردانهای قدس شاخه نظامی جهاداسلامی فلسطین در ادامه افزود: سرنوشت آتش بس پس از 1900 بار نقض آن از سوی صهیونیستها کاملا روشن است و باید در آن به شکل جدی بازنگری شود.

ابو احمد اعلام کرد: همه گزینه ها مطرح است. ما در راستای خدشه وارد کردن به آتش بس حرکت نمی کنیم، اما گردانهای قدس این حق را برای خود محفوظ می داند که به تجاوزات صهیونیستها در زمان و مکان مناسب پاسخ دهد.

گردانهای قدس نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سه نفر از رزمندگان در رویارویی با اشغالگران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. اسامی این رزمندگان عبارت است از عبدالشافی معمر، شاهر ابو شنب و اسماعیل ابو جوده که در جریان مقابله با نظامیان صهیونیستی در نزدیکی گذرگاه صوفا در شرق رفح به شهادت رسیدند.

در این بیانیه آمده است: این سه شهید به سوی ادوات نظامی رژیم صهیونیستی خمپاره شلیک کردند. خون شهیدان تباه نمی شود و اشغالگران در هر منطقه ای مورد هدف قرار خواهند گرفت.

خبرگزاری معا اعلام کرد که این سه فلسطینی در منطقه ای که پهپاد رژیم صهیونیستی در آن سقوط کرده بود به شهادت رسیدند.

گردانهای شهدای الاقصی شاخه نظامی فتح با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آتش بس با رژیم صهیونیستی پس از شهادت سه عضو گردانهای شاخه نظامی جهاد اسلامی هنگام رویارویی با تجاوز رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس به پایان رسیده است.

در این بیانیه آمده است: این یورش صهیونیستها پس از جنجال رسانه ای آنها درباره کشتی خیالی(کشتی توقیف شده از سوی صهیونیستها در نزدیکی غزه) که با بی توجهی رسانه های جهانی بر خلاف خواسته های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جنایتکار روبرو شد رخ می دهد. جنایات علیه فلسطینی ها در کرانه باختری و غزه پس از شکست بزرگ درباره کشتی مذکور است.

در بیانیه شهدای الاقصی بر ادامه مبارزه مسلحانه تا آزادی کامل فلسطین و چشم پوشی نکردن از وجبی از خاک فلسطین تاکید شده است و از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته شده است که با طرح جان کری وزیر خارجه آمریکا مخالفت کند.

شلیک دهها موشک به فلسطین اشغالی/آماده باش نظامیان رژیم صهیونیستی

منابع فلسطینی از شلیک دهها موشک از غزه به فلسطین اشغالی و زخمی شدن دو صهیونیست در شهرک اسدروت خبر داده بودند.

منابع آگاه از اصابت بیش از بیست موشک از سوی گردانهای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی به فلسطین اشغالی و شهرکهای صهیونیستی نشین اسدروت، نتیفوت، شاعر هنیگف و اشکول خبر دادند.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی به فرود آمدن برخی از موشکها به مناطق غیر مسکونی و اصابت برخی دیگر به مناطق مسکونی اشاره کردند.

این منابع از شنیده شدن صدای آژیر در همه مناطق فلسطین اشغالی با نوار غزه  خبردادند و افزود: مسئولان اسرائیلی از شهرک نشینان نزدیک غزه خواستند که در پناهگاهها بمانند.

از سوی دیگر دیگر منابع فلسطینی از آماده باش نظامیان رژيم صهیونیستی در جبهه جنوبی فلسطین اشغالی خبر دادند. همچنین برخی رسانه ها از زخمی شدن دو صهیونیست در اسدیروت در اثر شلیک این موشکها خبر دادند.


رجزخوانی توخالی بنیامین نتانیاهو/اذعان صهیونیستها به حمله گسترده موشکی مقاومت


شلیک دهها موشک به داخل فلسطین اشغالی در نزدیکی غزه واکنش نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اذعان رسانه های این رژیم به گسترده بودن این حملات را به دنبال داشت.

بنیامین نتانیاهو به موشکباران فلسطین اشغالی از سوی رزمندگان جهاد اسلامی فلسطین واکنش نشان داد. وی از ادامه سیاست تروریستی ضد فلسطینی و آنچه واکنش کوبنده ضد موشکهای مقاومت فلسطین خواند خبر داد.

از سوی دیگر منابع فلسطینی به تخلیه مقرهای امنیتی در غزه از بیم حملات احتمالی و ددمنشانه صهیونیستها به این منطقه اشاره کردند. شبکه العربیه نیز همزمان از شلیک 50 موشک از غزه به داخل فلسطین اشغالی خبر داد.

این درحالی است که کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی این موشکباران را گسترده ترین حمله موشکی به شهرک نشینان از زمان عملیات ستون ابر توصیف کرد.

شبکه المنار به نقل از منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از نشست ویژه نظامیان رژیم صهیونیستی پس از موشکباران مناطق نزدیک به غزه خبر داد.سخنگوی گردانهای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هر اقدامی ضد ملت فلسطین با واکنش روبرو خواهد شد.آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد چاره ای جز اشغال کامل نوار غزه نیست.
 

شلیک 90 موشک در عملیات "شکستن سکوت" گردانهای قدس به سرزمینهای اشغالی


گردانهای قدس با نامگذاری عملیات موشکباران فلسطین اشغالی به نام عملیات "شکست سکوت" از شلیک 90 موشک به سرزمینهای اشغالی خبر داد.

آویگدور لیبرمن مدعی شد: ساکنان جنوب(شهرک نشینان صهیونیست) نمی تواند گروگانهایی در دست خرابکاران باشند. ما در برابر شلیک موشک ساکت نخواهیم ماند و به طور نهایی این موضوع را حل می کنیم.

از سوی دیگر کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی شلیک 60 موشک از غزه  و اصابت برخی از آنها به مناطق مسکونی را تایید کرد.

این در حالی است که گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: هفتاد موشک به فلسطین اشغالی شلیک کرده است و نام عملیات شلیک موشک به اراضی اشغالی شکستن سکوت نامگذاری شده است.

از سوی دیگر شبکه المنار به شلیک 90 موشک به فلسطین اشغالی در عملیات شکست سکوت اشاره کرد.

این در حالی است که یک نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که طی دو سال گذشته شاهد چنین حمله گسترده موشکی صورت نگرفته است.

بمباران 29 نقطه از نوار غزه/نشست فوق العاده کابینه رژیم صهیونیستی

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به حملات موشکی گروههای مقاومت فلسطین 29 منطقه از نوارغزه را بمباران کردند. ارتش این رژیم شامگاه چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در واکنش به حملات موشکی گروههای مبارز فلسطینی حملات خود را در غزه افزایش خواهد داد.

در پی بمباران مناطق مختلف نوارغزه برق برخی از این مناطق قطع شد. در همین حال "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کابینه این رژیم خواست که صبح امروز پنجشنبه نشست فوق العاده ای را برای بررسی راههای مقابله با حملات گروههای مقاومت فلسطین تشکیل دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در همین رابطه با رئیس شاباک (دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) و معاون رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم تلفنی رایزنی کرد.

توان موشکی مقاومت خار چشم صهیونیستها

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که گروه های مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات صهیونیستها توانمندی های موشکی خود را نشان خواهند داد.

رمضان عبدالله شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت: مقاومت توافقنامه آتش بس را با رژیم صهیونیستی امضا کرده است و این توافقنامه به معنای تسلیم و سازش نیست.

وی خاطرنشان کرد: گروههای مقاومت توانمندی های موشکی خود را به دشمن صهیونیست نشان خواهند داد.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: مقاومت فلسطین آماده واکنش به هر گونه تجاوزی از سوی رژیم اسرائیل است و گروههای مقاومت در برابر تجاوزات صهیونیستها سکوت نخواهند کرد.

خاطرنشان می شود رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه به بهانه حملات موشکی گروههای مقاومت به اراضی اشغالی 1948، مناطق مختلف نوارغزه را بمباران کرد.


شلیک 4 موشک دیگر مقاومت به اراضی 1948

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گروههای مقاومت فلسطین 4 فروند موشک از نوارغزه به منطقه النقب غربی در اراضی اشغالی 1948 شلیک کردند.گفته می شود از بعد از ظهر روز چهارشنبه تاکنون بیش از 60 موشک و خمپاره به شهرک های صهیونیست نشین مجاور نوارغزه شلیک شده است.

روزنامه یدیعوت آحارونت چاپ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که آژیر خطر در شهرکهایی همچون عسقلان، اسدود و یبنا شنیده شد و گروه های مبارز فلسطینی این مناطق را هدف حمله موشکی قرار دادند.

بنا بر اعلام منابع صهیونیستی، این موشک ها از نوع "گراد" بوده است و سامانه ضد موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین تنها توانست یک موشک را رهگیری کند.

مقامات رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند که در واکنش به اقدامات گروه های مقاومت فلسطین مناطق مختلف نوارغزه را بمباران خواهند کرد.

حمله هوایی صهیونیستها به رفح/ تلاش مقامات مصری برای آتش بس
 
[div id='mainPlace_WI_31_lblSotitr'] رسانه های فلسطین از زخمی شدن سه شهروند فلسطینی در حمله هوایی صهیونیست ها به رفح در جنوب نوارغزه خبر دادند. جنگنده های ارتش رژِیم صهیونیستی دو نقطه از شهر رفح در جنوب نوارغزه را بمباران کردند.

بر اثر این حملات هوایی دست کم سه شهروند فلسطینی زخمی شدند. جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با حملات موشکی گروههای مقاومت فلسطین شماری از مناطق نوارغزه را بمباران کرده اند.

کابینه رژیم صهیونیستی نیز نشستی را برای بررسی وضعیت حمله به نوارغزه برگزار کرد.منابع امنیتی در قاهره نیز از تلاش مقامات مصری برای برقراری آتش بس میان گروههای مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی در گفتگو با دو طرف خبر می دهند.

[div id='mainPlace_WI_31_lblTitr'] دفتر بنیامین نتانیاهو آتش بس با جهاد اسلامی را تکذیب کرد
 
دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه ای هر گونه آتش بس با جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تکذیب کرد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای دستیابی به توافق آتش بس با جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تکذیب و اعلام کرد که تاکنون هیچ آتش بسی با گروههای فلسطینی امضاء نشده است.

اظهارات مسئولان دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح می شود که "داود شهاب" سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که با میانجیگری مصر توافقنامه آتش بس با رژیم صهیونیستی را پذیرفته است مشروط بر آنکه این رژیم نیز به آتش بس پایبند باشد.

از سوی دیگر "غازی حمد" یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که طرف مصری در مورد آتش بس گروههای فلسطینی با رژیم صهیونیستی با این جنبش توافقی به عمل نیاورده است و طرف مصری باید پیش از این با حماس هماهنگ می کرد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی آتش بس را نقض کردند
 
با وجود اعلام برقراری آتش بس میان گروههای فلسطینی و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مقامات قاهره، جنگنده های رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات صبح امروز (جمعه) مناطقی از نوارغزه را بمباران کردند.

این حمله هوایی تنها چند ساعت پس از اعلام برقراری آتش بس با میانجیگری قاهره رخ داد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی در این حملات مواضع گروه نظامی صلاح الدین، گردانهای قسام در رفح و برخی مناطق دیگر را هدف قرار دادند که البته تلفات جانی در پی نداشت.

"آویخای ادرعی" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد: این حملات در پاسخ به 17 موشکی که شب گذشته به جنوب اسرائیل (مناطق اشغالی 1948) پرتاب شده بود، انجام شد.

بر اثر این حملات هوایی دست کم سه شهروند فلسطینی زخمی شدند. جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با حملات موشکی گروههای مقاومت فلسطین شماری از مناطق نوارغزه را بمباران کرده اند.

کابینه رژیم صهیونیستی نیز نشستی را برای بررسی وضعیت حمله به نوارغزه برگزار کرد.منابع امنیتی در قاهره نیز از تلاش مقامات مصری برای برقراری آتش بس میان گروههای مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی در گفتگو با دو طرف خبر می دهند.

[div id='mainPlace_WI_31_lblTitr'] دفتر بنیامین نتانیاهو آتش بس با جهاد اسلامی را تکذیب کرد
 
دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه ای هر گونه آتش بس با جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تکذیب کرد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای دستیابی به توافق آتش بس با جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تکذیب و اعلام کرد که تاکنون هیچ آتش بسی با گروههای فلسطینی امضاء نشده است.

اظهارات مسئولان دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح می شود که "داود شهاب" سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که با میانجیگری مصر توافقنامه آتش بس با رژیم صهیونیستی را پذیرفته است مشروط بر آنکه این رژیم نیز به آتش بس پایبند باشد.

از سوی دیگر "غازی حمد" یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که طرف مصری در مورد آتش بس گروههای فلسطینی با رژیم صهیونیستی با این جنبش توافقی به عمل نیاورده است و طرف مصری باید پیش از این با حماس هماهنگ می کرد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی آتش بس را نقض کردند
 
با وجود اعلام برقراری آتش بس میان گروههای فلسطینی و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مقامات قاهره، جنگنده های رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات صبح امروز (جمعه) مناطقی از نوارغزه را بمباران کردند.

این حمله هوایی تنها چند ساعت پس از اعلام برقراری آتش بس با میانجیگری قاهره رخ داد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی در این حملات مواضع گروه نظامی صلاح الدین، گردانهای قسام در رفح و برخی مناطق دیگر را هدف قرار دادند که البته تلفات جانی در پی نداشت.

"آویخای ادرعی" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد: این حملات در پاسخ به 17 موشکی که شب گذشته به جنوب اسرائیل (مناطق اشغالی 1948) پرتاب شده بود، انجام شد.

این حمله هوایی تنها چند ساعت پس از اعلام برقراری آتش بس با میانجیگری قاهره رخ داد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی در این حملات مواضع گروه نظامی صلاح الدین، گردانهای قسام در رفح و برخی مناطق دیگر را هدف قرار دادند که البته تلفات جانی در پی نداشت.

"آویخای ادرعی" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد: این حملات در پاسخ به 17 موشکی که شب گذشته به جنوب اسرائیل (مناطق اشغالی 1948) پرتاب شده بود، انجام شد.

پرتاب 130 فروند موشک به اراضی اشغالی/ شوکه شدن رژیم صهیونیستی از توان موشکی گردانهای قدس

به طور  کلی گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به نوارغزه مناطق اشغالی 1948 را هدف 130 فروند حمله موشکی قرار دادند. اشغالگران صهیونیست نیز در چندین نوبت نقاط مختلف نوارغزه را بمباران کردند.

بنابر اعلام منابع امنیتی، سیستم گنبد آهنین رژیم صهیونیستی تنها توان مقابله با سه فروند از این موشکها را داشت و بقیه آنها در اراضی اشغالی سقوط کرده است. این مسئله موجبات شوکه شدن رژیم صهیونیستی از توان موشکی گردانهای قدس را به وجود آورده است.

صهیونیستها که پیش از این با توان عملیات گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس روبرو شده بودند، حال با واقعیت تلخ دیگری روبرو شده اند که اذعان به آن شاید سخت باشد. ناظران منطقه ای معتقدند گذشته از موضوع تلفات جانی موشکهای مقاومت، موضوع مهم در این گونه درگیریها ایجاد موج وحشت و عملیات روانی علیه طرف مقابل است که در این معرکه گروههای مقاومت فلسطینی پیروز نهایی هستند. پناه گرفتن صدها صهیونیست در مخفیگاهها و تعطیلی کامل مناطق نزدیک به نوار غزه و حتی دورتر و دستپاچگی مقامات تل آویو در تعامل با موشکهای مقاومت نشانه هایی از این شکست محسوب می شود که بر رخ صهیونیستها نقش بسته است.

----------------------------------------------
گزارش: محمدعلی تخت رونده

کد N180771

وبگردی