آفتاب

دیدار معاون وزیر خانواده و سیاست اجتماعی ترکیه با مولاوردی

دیدار معاون وزیر خانواده و سیاست اجتماعی ترکیه با مولاوردی

نیویورک، ایرنا - شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری اسلامی ایران و معان وزیر خانواده و سیاست اجتماعی ترکیه در خصوص مهمترین چالش های پیش روی جامعه زنان و همچنین توسعه همکاریها در بحث توانمند سازی زنان و دختران را مورد بحث وبررسی قرار دادند.

به گزارش ایرنا شهیندخت مولاوردی و آشکین آسان در حاشیه پنجاه و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر اصلی سازمان ملل با هم دیدار و گفت وگو کردند.

مولاوردی در این دیدار با اشاره به مشترکات ایران و ترکیه در زمینه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی بر اهمیت گسترش ارتباط و تعامل بنیاد دو کشور در حوزه زنان و خانواده تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به وضعیت زنان در ایران در زمینه تبادل تجارب در این حوزه با ترکیه اعلام آمادگی کرد و سازمان کشورهای اسلامی (OIC) را محمل مناسبی برای پیگیری برنامه های مربوط به توانمندسازی زنان دانست.

معاون وزیر خانواده و سیاست اجتماعی ترکیه هم با ارایه توضیحاتی در زمینه وضعیت زنان ترکیه و سیاست تشویقی دولت در ارتباط با پرداخت حق بیمه به کار فرمایانی که زنان را استخدام می کنند، به تجربه طرح مشترک بانک جهانی اشاره کرد و در پایان طرفین در خصوص امضای تفاهم نامه مشترک به توافق رسیدند.

پنجاه و هشتمین اجلاس کمیسیون مقام زن از نوزدهم اسفند در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک گشایش یافت و تا بیست و نهم ماه جاری ادامه خواهد داشت.

نمایندگان دولت های عضو کمیسیون مقام زن، ارکان ملل متحد و سازمان های غیردولتی از تمامی نقاط جهان در این اجلاس حضور خواهند داشت.

اروپام 1908
کد N180661

وبگردی