آفتاب

دولت اسپانیا :مهمترین سلول اعزام کننده جهادگرایان به سوریه متلاشی شد

دولت اسپانیا :مهمترین سلول اعزام کننده جهادگرایان به سوریه متلاشی شد

مادرید- ایرنا - وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که نیروهای پلیس اسپانیا و نیروهای امنیتی مراکش ، مهمترین سلول مسوول اعزام جهادگرایان به سوریه و دیگر نقاط جنگی را متلاشی کردند .

به گزارش ایرنا ، وزارت کشور روز جمعه در اطلاعیه ای گفت در جریان این عملیات مشترک ، چهار نفر در اسپانیا ، سه تن در ملیلیه (ملیا ) و یک نفر در مالاگا و سه نفر دیگر در مراکش دستگیر شدند .

وزارت کشور تصریح کرد که برخی از دستگیر شدگان، قبلا عضو سازمانهای تروریستی مرتبط با القأعده بودند که پس از خروج از آنها ، بار دیگر به این سازمان ها بازگشتند .

وزارت کشور اسپانیا اشاره کرد که این عملیات همچنان ادامه دارد و در ساعتهای آینده ، خبرهای بیشتری از این عملیات را ارائه خواهد داد .

دولت اسپانیا در حالی خبر متلاشی شدن این سلول تروریستی جهادگرا را اعلام کرده که اسپانیا در روز 11 مارس(20 اسفند ) دهمین سالروز بمبگذاری ها در متروی مادرید توسط سازمان القأعده که منجر به کشته شدن 191 نفر و مجروح شدن نزدیک به دو هزار نفر شد را برگزار کرد .

در این راستا ، ˈخورخه فرناندزˈ وزیر کشور اسپانیا اعلام کرد که این کشور همچنان در هدف سازمان القأعده است و امکان دارد که این سازمان بار دیگر در اسپانیا بمب گذاری کند .

به گفته منابع پلیس اسپانیا ، این کشور به کانون جذب و اعزام جهادگرایان اسلامی به سوریه تبدیل گشته است ، به طوری که سلول های تروریستی جهادگرا که در شهرهای اسپانیایی سبته (سئوتا ) و ملیلیه در شمال مراکش مستقر هستند ، جهادگرایان را نخست جذب می کنند و پس از آن سفر آنها به سوریه و مناطق جنگی دیگر که سازمان القأعده در آنجا حضور دارد را تدارک می بیند .

اسپانیا در اواسط تابستان گذشته نیز یک سلول جهادگرای دیگر را با دستگیری هشت نفر در شهرهای سبته و ملیلیه متلاشی کرده بود .

بر اساس گزارشات پلیس، این سلول ، برخی از جهادگرایانی که در سوریه ، به خود بمب بسته بودند و مرتکب حملات انتحاری شدند افزون بر افرادی که در جنگ با ارتش سوریه از پا در آمده بودند را ازشهرهای مذکور اسپانیایی به سوریه اعزام کرده بود.

اروپام **1234**1552
کد N180600

وبگردی