آفتاب

ایران، ترکیه وآذربایجان همکاری های خود را در قالب برنامه اقدام سه ساله دنبال می کنند

ایران، ترکیه وآذربایجان همکاری های خود را در قالب برنامه اقدام سه ساله دنبال می کنند

تهران - ایرنا - کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و آذربایجان توافق کردند بر اساس برنامه اقدام ٣ ساله، ٢٠١٤ - ٢٠١٦ همکاری های منطقه ای خود را دنبال کنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، سومین نشست اجلاس سه جانبه وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری ترکیه و جمهوری آذربایجان روز جمعه در شهر وان ترکیه برگزار شد.

وزیران خارجه سه کشور در پایان نشست با صدور بیانیه ای بر اهمیت توسعه همکاری های سه جانبه در زمینه های مختلف اقتصادی سیاسی حمل و نقل و فرهنگ و گردشگری تاکید کردند.

تاکید بر نقش مهم تقویت روابط و همکاری های منطقه ای بر استقرار صلح ثبات و امنیت و ارتقای رفاه در منطقه از جمله محورهای این بیانیه بود.

سه کشور در این بیانیه بر تداوم رایزنی های نزدیک در مورد مسایل منطقه ای و جهانی مورد علاقه در سطوح مختلف و در چارچوب سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و اکو تاکید کردند.

در این بیانیه بر اهمیت همکاری ها در چارچوب سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و ضرورت توجه به حوزه های اولویت داری چون تجارت، حمل و نقل، ارتباطات و انرژی و اجرای پروژه های مشخص در این حوزه ها به نفع کشورهای عضو، تاکید شد.

تاکید برتقویت همکاری ها در راستای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در تمام اشکال و ابعاد آن، جرایم سازمان یافته فراملی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، انسان و اسلحه از دیگر محورهای گنجانده شده در این بیانیه بود.

سیام 1535
کد N180582

وبگردی