آفتاب
پایگاه خبری مصری ˈالاهرام ˈ:

رییس جمهوری جدید مصر تا دوماه آینده انتخاب می شود

رییس جمهوری جدید مصر تا دوماه آینده انتخاب می شود

تهران –ایرنا- پایگاه خبری مصری ˈالاهرام ˈ به نقل از ˈ عدلی منصور ˈ رییس جمهوری موقت مصر نوشت: تا دو ماه آینده رییس جمهوری جدید مصر تعیین و اداره امور را بر عهده می گیرد .

به گزارش پایگاه خبری مصری ˈالاهرام ˈ عدلی منصور خاطر نشان کرد ، چرخ زندگی دوباره به چرخش در می آید ، گردشگری و سرمایه گذاری در مصر از سر گرفته می شود و ثبات به مصر باز می گردد .

منصور تاکید کرد که با وجود مشکلات زیادی که در کشور وجود دارد ، اوضاع مصر در همه زمینه ها بسیار خوب است ؛ امنیت پابرجا است و برخی کشورهای عربی مانند عربستان ، کویت و امارات به مصر کمک می کنند .

رییس جمهوری موقت مصر تصریح کرد که نسبت به آینده مصر بسیار خوشبین است و شواهد و دلایل زیادی وجود دارد که مصر این مرحله را به خوبی پشت سر می گذارد .

وی با اشاره به حوادث ماه ژوئیه سال گذشته گفت : مصر با شرایط بسیار دشواری مواجه شد.

گفتنی است یک منبع بلند پایه مصری تأکید کرده است که نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از 19 مارس (28 اسفند) آغاز خواهد شد و به مدت سه روز نیز به طول خواهد انجامید.

این منبع تأکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری مصر دو روز به طول خواهد انجامید تا فرصت برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

وی افزود : انتخابات ریاست جمهوری مصری در 21 و 22 ماه می ( 31 اردیبهشت و اول خرداد ) برگزار می شود و 20 روز قبل از برگزاری انتخابات فهرست نهائی نامزدهای انتخاباتی نیز اعلام خواهد شد و نتایج انتخابات نیز 5 روز بعد از برگزاری آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید و اگر انتخابات به دور دوم نیز کشیده شود دور دوم رأی گیری در تاریخ 4 و 5 ژوئیه برگزار می شود.

ارتشبد ˈ عبدالفتاح السیسی ˈ وزیر دفاع کنونی مصر ، مهم ترین نامزد این انتخابات است اما وی هنوز به طور رسمی آمادگی خود رابرای نامزدی در این انتخابات اعلام نکرده است .

کارشناسان سیاسی اعلام کرده اند که السیسی بیشترین شانس را برای پیرزوی در این انتخابات دارد .

خاورم **2041**5981
کد N180549

وبگردی