آفتاب
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد:

تقویت کانون‌های مساجد موجب توفیق در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن می‌شود

تقویت کانون‌های مساجد موجب توفیق در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن می‌شود

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد گفت که با تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توان با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: زمانی که مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نوشته می‌شد، شاید کسی فکر نمی‌کرد نهالی که فرهنگ‌بانان جمهوری اسلامی یعنی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاک پاک مساجد می‌کارند، ریشه در تفکر مسجدی پیدا کند.

وی افزود: به لطف خدا امروز میوه شیرین درخت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نوجوانان و جوانانی هستند که با رشد و تربیتی که در مسجد پیدا کرده‌اند در عرصه‌های مختلف حضور دارند و ضمن اینکه به طاعت خدا می پردازند در راستای اطاعت از رهبری و منویات امام(ره) گام برمی‌دارند.

وی با بیان این‌که «آمار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از مرز 17 هزار و 500 پایگاه عبور کرده است»، یادآور شد: شما مطمئن باشید اگر کانون‌های مساجد تقویت شود و مساجد بتوانند کارکردهای واقعی خود را داشته باشند، ما در مقابله با تهاجم فرهنگی به اهداف خود دست می‌یابیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد با اشاره به تحلیل ارائه شده از سوی رادیو آمریکا افزود: در این تعدیل آن‌ها سه مانع برای دستیابی به اهداف خود در ایران برشمردند که یکی از آن‌ها روحانیت، دیگری پایگاه‌های بسیج و مانع سوم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند. این تحلیل دشمن نشان می‌دهد که ما در رسیدن به اهداف خود موفق بوده‌ایم و باید گام‌های بلندتری برداریم.

وی با بیان این‌که «با وجود محدودیت‌ها در سال جاری 1500 کانون فرهنگی هنری جدید برای مساجد راه‌اندازی شد»، افزود: ما از زحمات مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر می‌کنیم که توانسته‌اند در پیشبرد اهداف کانون‌های مساجد گام‌های موثری رقم بزنند و امیدواریم در فرصت باقی مانده تا پایان برنامه پنجم بتوانیم ماموریت خود را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام

کد N180239

وبگردی