آفتاب

پوتین: روسیه مسوول بروز بحران در اوکراین نیست

پوتین: روسیه مسوول بروز بحران در اوکراین نیست

مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت که کشورش مسوول بروز بحران سیاسی در اوکراین نیست اما باید برای حل و فصل این وضعیت چاره جویی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت روسیه در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه گفت: با توجه به شرایط کنونی، باید ببینیم درباره روابط با شرکای خود در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی چه اقدامی می توانیم انجام دهیم.

رییس جمهوری روسیه با بیان اینکه دو مساله در نشست امروز شورای امنیت روسیه بررسی می شود، افزود: موضوع اول که از قبل برنامه ریزی شده، توسعه روابط روسیه با کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کاراییب است اما با این حال نمی توان اوضاع اوکراین و کریمه را نادیده گرفت.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه روسیه در بروز این مسایل هیچ مسئولیتی ندارد، گفت: با این حال کشور ما درگیر این موضوع شده است.

ادامه نشست شورای امنیت روسیه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

دولت جدید اوکراین 22 ماه فوریه گذشته به دنبال فرار ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری مخلوع آن کشور توسط مخالفان وی تشکیل شد و روسیه آن را غیرقانونی می داند.

مسکو بارها ضمن تاکید بر موضع خود در این رابطه و حمایت از روس های ساکن اوکراین، از حکومت محلی منطقه کریمه که به طور یکجانبه از حکومت اوکراین اعلام استقلال کرده است، پشتیبانی می کند. این مساله سبب بروز تنش های شدید میان روسیه با غرب و آمریکا شده است.

اروپام/2242**518 ** 2023
کد N179690

وبگردی