آفتاب

ابراز تأسف افخم از اظهارات کامرون/سخنان نخست‌وزیر انگلیس مخل تلاش‌ها برای بهبود مناسبات تهران-لندن

ابراز تأسف افخم از اظهارات کامرون/سخنان نخست‌وزیر انگلیس مخل تلاش‌ها برای بهبود مناسبات تهران-لندن

فارس نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز تأسف شدید از اظهارات سخیف و غیر منطقی دیوید کامرون، این سخنان را مخل تلاش‌های جاری برای بهبود مناسبات تهران - لندن خواند.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از اظهارات سخیف و غیر منطقی دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در خصوص کشورمان ابراز تاسف شدید کرد و آن را مخل تلاش‌های جاری برای بهبود مناسبات دو کشور دانست.

وی گفت: این اولین بار نیست که دولت انگلیس در حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی دست به اظهارات فرافکنانه در جهت ایجاد خدشه به رویکرد منطقی، انسانی و منطبق بر اصول روابط بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران می‌زند.

افخم اضافه کرد که اظهارات و رویکرد‌های متضاد و دوگانه دولتمردان لندن در قبال جمهوری اسلامی ایران قطعا با ابراز تمایل آنها برای بهبود مناسبات فیمابین مغایر است.

سخنگوی وزرات امور خارجه کشورمان با اظهار تاسف از عدم واکنش نخست‌وزیر انگلیس به سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی و عدم الحاق این رژیم به معاهده منع اشاعه گسترش سلاح‌های هسته‌ای که امنیت منطقه و جهان را مورد تهدید قرار داده است، آن را نمونه دیگری از رویکرد دوگانه این کشور در قبال مسائل خاورمیانه دانست و تاکید کرد: این امر قطعا از چشم ملل مسلمان منطقه پنهان نخواهد ماند، هر چند همانطور که نخست‌وزیر اشاره کرده از زمان اعلامیه بالفور این کشور در رابطه با حمایت از رژیم صهیونیستی همواره نقش حیاتی و مهمی را ایفاء کرده است.

به گزارش فارس، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در سفر به سرزمین‌های اشغالی در کنست، پارلمان اسرائیل طی سخنانی ضمن دفاع از رژیم صهیونیستی اظهاراتی را راجع به جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

وی خطاب به نمایندگان این رژیم اظهار داشت: «من در نگرانی شما درباره ایران سهیم هستم. من درباه رژیم جدید ایران خیال‌پردازی نمی‌کنم.»

وی افزود: «طبق هیچ قاعده‌ای نمی‌توان گفت که اگر اسرائیل و فلسطینی‌ها صلح کنند، ایران رژیم مستبد خود را رها می‌کند یا از برنامه‌های هسته‌ایش دست می‌کشد.»

 

2323

 

کد N179594

وبگردی