آفتاب
در مقر صلی سازمان ملل صورت گرفت؛

دیدار وزیر امور زنان و خانواده مالزی با مولاوردی

دیدار وزیر امور زنان و خانواده مالزی با مولاوردی

نیویورک، ایرنا - شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس 58 کمیسیون مقام زن با راتو روحانی وزیر امور زنان خانواده و توسعه مالزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، مولاوردی در این ملاقات دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه زنان را برای طرف مالزیایی تشریح و برنامه های دولت تدبیر و امید را در این حوزه مورد تاکید قرار داد.

وی رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانواده و زنان خود سرپرست را جز اولویتهای برنامه های معاونت خود برشمرد و ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در قشر زنان به ویژه زنان فرهیخته و تحصیلکرده در مسولیت پذیری های اجتماعی در ایران را از جمله اهداف برنامه های ارتقاء وضعیت زنان در ایران برشمرد.

مولاوردی نقش فعال زنان کشورمان را در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نقش آنان در چارچوب خانواده را از لوازم توسعه پایدار در کشور تلقی نمود و بستر سازی برای تحقق اهداف فوق را در زمره برنامه ای معاونت خود دانست.

معاون رییس جمهور تفاهم نامه موجود میان بخش زنان دو کشور را چارچوب مناسبی برای توسعه همکاری های فیمابین خواند که بر اساس آن طرفین تجربیات و دستاوردهای خود را در قالب همکاری دوجانبه می توانند به اشتراک بگذارند.

خانم راتو روحانی وزیر امور زنان، خانواده و توسعه مالزی نیز با برشمردن دستاوردهای مالزی در توانمند سازی زنان، تمایل کشورش را برای گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان اعلام نمود.

وزیر مالزی وجود اراده سیاسی بر توانمندسازی زنان و حضور فعالانه آنان در عرصه اقتصادی را عامل موفقیت برنامه های وزارت متبوع خود شمرد وتصریح کرد که در زمان حاضر 49 درصد از نیروی کار کشور را زنان تشکیل می دهند و قرار است این نرخ سال آینده به 55 درصد رشد یابد.

وی از جمله برنامه های حمایتی دولت مالزی از زنان را ساعات کار منعطف توسعه مهدکودک ها، معافیت مالیاتی کارفرمایانی که نیروی زن استخدام می کنند و مرخصی 3 ساله پس از زایمان ذکر کرد و توسعه مشاغل خانگی با حمایت های مالی دولت را از دیگر برنامه های وزارت خانه خود اعلام نمود.

اروپام 1908
کد N179575

وبگردی