آفتاب

رئیس‌جمهور وارد تهران شد/ ارتباط با کشورهای همسایه به نفع ثبات منطقه و کل جهان است

رئیس‌جمهور وارد تهران شد/ ارتباط با کشورهای همسایه به نفع ثبات منطقه و کل جهان است

ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت مصمم است با کشورهای همسایه به خصوص کشورهای قرار گرفته در خلیج فارس رابطه داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بدو ورود به تهران پس از سفر دو روزه به مسقط پایتخت عمان با بیان این مطلب افزود: ارتباط با کشورهای همسایه به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس به نفع ثبات منطقه و کل جهان خواهد بود.

رئیس‌جمهور همچنین با تشریح برنامه‌های سفر دو روزه خود و هیات ایرانی در مسقط و توافقات امضا شده در حوزه گاز، حمل و نقل، کشتیرانی، محیط زیست، کار و اشتغال و... گفت: علاوه بر مذاکرات دوجانبه دیداری با تجار و سرمایه‌گذاران و دانشگاهیان عمانی داشتم.

وی با یادآوری این‌که «پادشاه عمان اولین مقام خارجی بود که بعد از مراسم تحلیف وی به ایران سفر کرد» این نکته را که سفر وی به عمان در قالب دیداری دوجانبه اولین سفر خارجی وی در چنین قالبی بوده است یادآور شد و گفت: منطقه خلیج فارس منطقه حساس و مهمی است. کل خاورمیانه حساس است و در دیداری که با پادشاه عمان در این سفر داشتم در مورد مباحث منطقه و اینکه چه اقداماتی باید از سوی کشورهای ساحلی خلیج فارس صورت گیرد، بحث و تبادل نظر کردیم.

روحانی مسائل مهم منطقه خاورمیانه را یکی از محورهای مهم خود در مذاکره با پادشاه عمان برشمرد و گفت: یک‌سری موارد بین‌المللی و مورد علاقه طرفین در دیداری که با پادشاه عمان داشتم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد که عمان کشور دوست ماست.

 

23503

کد N179520

وبگردی