آفتاب

پاکستان خواهان آزادی اتباع خود از زندان گوانتانامو است

پاکستان خواهان آزادی اتباع خود از زندان گوانتانامو است

اسلام آباد - ایرنا - ˈتسنیم اسلمˈ سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اسلام آباد پنجشنبه گفت : دولت پاکستان خواهان آزادی تمام اتباع پاکستانی محبوس در زندان گوانتانامو بوده و تماسها در این خصوص با مقامهای آمریکایی ادامه دارد.

وی در مصاحبه با خبرنگاران در اسلام آباد بدون اشاره به جزییاتی درباره تعداد زندانیان پاکستانی محبوس در بازداشتگاه گوانتانامو افزود: درگذشته بازدید مقامات وزارت کشور پاکستان از این زندان باعث شد تا تعدادی از اتباع پاکستانی آزاد شوند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اسلام آباد با اشاره به تصمیم پاکستان به گسترش دامنه گفت وگوهای دوجانبه و راهبردی با غرب و بویژه با آمریکا گفت: سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی به لندن سفر کرده و با مقامهای دولت انگلیس دیدار و نشستهای مهمی در این باره برگزار می کند.

تسنیم اسلم افزود: سفر آتی ˈنواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان به انگلیس یا دیدار غیررسمی نواز شریف با ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا در شهر لاهه هلند نیز تاکنون نهایی نشده است.

وی در خصوص سفر اخیر ˈیوکیا آمانوˈ مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به پاکستان اظهار داشت: آمانو نسبت به ایمنی و حفاظتهای انجام شده در تاسیسات و دارایی های هسته ای پاکستان ابراز اطمینان کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درباره ابراز نگرانی کشورهای اروپایی نسبت به توانایی اسلام آباد در مسیر مبارزه با تروریسم و بهبود روابط با دهلی نو تاکید کرد: ما به سفرای اتحادیه اروپا توصیه می کنیم که به قوانین و هنجارهای دیپلماتیک پایبند بوده و در امور داخلی پاکستان دخالت نکنند.

وی تاکید کرد: همکاریهای تجاری میان پاکستان و هند ماههای اخیر افزایش پیدا کرده و بزودی دو کشور مقدمات دسترسی به بازارهای یکدیگر را بدون هیچ تبعیضی فراهم می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به تمایل این کشور جهت تداوم روابط دوستانه با تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: اسلام آباد خواهان ابراز نظر در خصوص اختلافات اخیر میان قطر و عربستان سعودی نیست.

وی درباره انتخابات ماه آینده ( فروردین ماه 93 ) ریاست جمهوری در افغانستان گفت: پاکستان هر آنچه دولت افغانستان درخواست کند قادر به ارائه کمک و همکاری با کابل است.

تسلیم اسلم درباره شیوع بیماری فلج اطفال در برخی از مناطق پاکستان افزود: سرایت بیماری فلج اطفال موضوع جدی و باعث نگرانی اسلام آباد است با این حال دولت با سازمانهای بین المللی و مقامات دولتهای ایالتی پاکستان در خصوص جلوگیری از شیوع این بیماری بطور دائم در ارتباط بوده و دستورالعملهایی را ابلاغ کرده است.

آساق ** 1095**1577
کد N179483

وبگردی