آفتاب

قائم مقام وزیر خارجه: ایران از دولت و ملت عراق در مبارزه علیه تروریسم حمایت می کند

قائم مقام وزیر خارجه: ایران از دولت و ملت عراق در مبارزه علیه تروریسم حمایت می کند

تهران – ایرنا - ˈمرتضی سرمدیˈ قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نوری مالکی نخست وزیر عراق تاکید کرد: ایران از دولت و ملت عراق در مبارزه علیه تروریسم حمایت می کند.

به گزارش ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، سرمدی که ریاست هیات ایرانی را در اجلاس بین المللی تروریسم در بغداد به عهده دارد، در دیدار با نخست وزیر عراق، ضمن تشکر از اقدام دولت عراق در ارائه ابتکار و میزبانی این کنفرانس، روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای را با نوری مالکی مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

سرمدی با اشاره به اهمیت پیروزی عراق در مبارزه علیه تروریسم، بر ضرورت حمایت جدی، عملی و فوری کشورها از دولت عراق در این نبرد تاکید کرد و افزود: حمایت برخی کشورها از گروه های تروریستی و استفاده ابزاری از آنها به منظور دستیابی به اغراض سیاسی، دیر یا زود دامن خود آن ها را خواهد گرفت.

قائم مقام وزیر امور خارجه ایران همچنین با تمجید از درایت و مواضع سیاسی دقیق دولت عراق در قبال بحران سوریه، بر موضع مشترک دو کشور ایران و عراق در خصوص راهکار سیاسی این بحران تاکید کرد.

سرمدی ضمن ابراز خرسندی از روند روبه رشد روابط دو کشور ایران و عراق در حوزه های مختلف، بر آمادگی کشورمان نسبت به ارتقای بیش از پیش همکاری های اقتصادی تاکید کرد و خواستار فراهم کردن بسترهای لازم برای دست یابی به این هدف شد.

نوری مالکی نیز ضمن تشکر از مشارکت موثر جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین المللی مبارزه با تروریسم در بغداد، این پدیده را تهدیدی علیه صلح و ثبات و امنیت بین المللی توصیف کرد و افزود: کشورش در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.

وی افزود: امروز دامنه عملکرد گروههای تروریستی و افراطی از مرزهای منطقه خاورمیانه عبور کرده و به سطح وسیعی از جغرافیای جهان، حتی اروپا رسیده است.

نخست وزیر عراق با اشاره به پیامدهای تلخ بحران سوریه اضافه کرد: تحولات این کشور به دنیا نشان داد که استفاده از گروههای تروریستی برای دستیابی به اغراض سیاسی و براندازی دولت ها کارایی ندارد.

مالکی در این دیدار همچنین آمادگی عراق را برای گسترش همکاری های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها، از جمله مناسبات اقتصادی اعلام داشت.

سیام **1723**1436
کد N179371

وبگردی