آفتاب

ابراهیمی: دولت درک بهتری از سیاست‌های کلان نظام داشته باشد

ابراهیمی: دولت درک بهتری از سیاست‌های کلان نظام داشته باشد

تسنیم نوشت:

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ضمن تقدیر از مواضع رئیس قوه قضائیه که با استناد کامل بیان شد گفت: دولت باید درک بهتری از سیاست‌های کلان نظام داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، در واکنش به مواضع دبیرکل سازمان ملل مبنی بر «آزادی سران فتنه و عدم رعایت حقوق بشر در ایران»، گفت: بعد از اینکه مذاکرات ۱+۵ با ایران درمورد انرژی هسته‌ای به قرارداد و معاهده ژنو منتج شد و بازرسان آژانس هم چندین بار به ایران آمدند و بازرسی‌های خود را انجام دادند، چیزی علیه ما به دست نیاروردند و مشاهده کردند که ایران صداقت دارد.

وی افزود: کینه آمریکا نسبت به ایران قابل رفع نیست و به همین جهت وقتی از قضیه هسته‌ای خلع سلاح شدند بلافاصله موضوع حقوق بشر را مطرح کردند و بعد از حقوق بشر هم به سراغ موضوع دیگری می‌روند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس هشتم، تصریح کرد: سفر کاترین اشتون هم در همین زمینه(حقوق بشر) بود. آمد و ماموریت خود را انجام داد و بان‌کی مون نیز تحت تاثیر آمریکا قرار دارد و به عبارتی حرف‌های او حرف‌های آمریکایی‌هاست.

ابراهیمی ضمن تقدیر از مواضع ارزشمند رئیس دستگاه قضا، اظهار داشت: مواضع آیت‌الله آملی لاریجانی خوب و مستند ارائه شد. غرب حقوق بشر در فلسطین، لبنان و عراق را نادیده می‌گیرد و انگار هیچ کشوری با مشکل حقوق بشر روبه‌رو نیست و فقط این مشکل در ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر کشورها از انرژی هسته‌ای استفاده می‌کنند، اما غرب به ویژه آمریکا از فعالیت‌های هسته‌ای نگران است، گفت: علت مخالفت آن‌ها این است که گفتمان انقلاب اسلامی خریدار دارد و انقلاب دنیا را متوجه ظلم، بی‌انصافی و بی‌عدالتی غرب کرده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به تضادی که بین اروپا و آمریکا در مورد ایران شکل گرفته است پرداخت و افزود: شرکت‌های اروپایی دوست دارند با ایران کار کنند و از طرف دیگر آمریکا به هر شکل می‌خواهد جلوی این همکاری را بگیرد و به همین جهت دیدند بهانه‌ای بهتر از حقوق بشر ندارند که مطرح کنند، ضمن اینکه باید بدانیم مواضع بان‌کی مون جدا از مواضع آمریکا نیست و سلطه آمریکا بر سازمان ملل هم تازگی ندارد.

ابراهیمی با اشاره به دیدار کاترین اشتون با برخی از عوامل فتنه، تاکید‌ کرد: واقعا تعجب می‌کنم از اینکه هئیت پارلمانی اروپا و خانم اشتون به کشور ما آمدند و به راحتی با سران فتنه دیدار کردند. مگر می‌شود این دیدارها بدون هماهنگی با دستگاه دیپلماسی صورت گرفته باشد.

وی با بیان اینکه مگر کشور ما بی‌دروازه و بی‌حساب و کتاب است که هرکس به اینجا بیاید و با هر فردی که تمایل داشت دیدار کند؟ گفت: در گذشته هم این طور نبود و به نظرم اتفاق تازه‌ای افتاده و بسیار زشت و نازیباست که آنها اعلام کرده‌اند این دیدارها با هماهنگی دستگاه‌های ما در داخل صورت گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس هشتم اضافه کرد: در ۳۵ سال گذشته ما تحت فشار آمریکا بودیم، اما مردم خم به ابرو نیاوردند و الان چه اتفاقی افتاده که درها را رو به بیگانگان باز کردیم تا به راحتی از حضور خود سوء استفاده کنند و بعد به کشور خود برگردند؟

ابراهیمی به سخنان رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: براساس گفته ایشان، اگر دستگاه دیپلماسی و امنیتی از این دیدار بی‌اطلاع بوده واسفا و اگر هم با اطلاع بوده خیلی بد کردند که سیاست‌های نظام را نادیده گرفتند.

وی در پایان تاکید کرد: به اعتقاد بنده دولت باید درک بهتری از سیاست‌های کلان نظام داشته باشد و مطالبات ملت را فراموش نکند. یکی از این مطالبات استقلال است و نباید استقلال ملت را نادیده گرفت.

 

23503

کد N179339

وبگردی