آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

خیّران در جهت تشویق جوانان به ازدواج تلاش کنند

خیّران در جهت تشویق جوانان به ازدواج تلاش کنند

آیت‌الله نوری همدانی گفت: دیدار خانم اشتون با فتنه‌گران نشانگر دخالت غربی‌ها در امور داخلی کشور ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار با خیران و اعضای موسسه امدادگران عاشورا افزود: هوشیاری و بینش مردم موجب خشم دشمنان شده است.

وی با ابراز خرسندی از رشد و پیشرفت ایران اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها گفت: این رشد و پیشرفت موجب کینه در دشمنان شده است و از این رو تلاش می‌کنند مانع از پیشرفت و اعتلای کشور شوند و این کشور اسلامی و دینی را نابود کنند.

وی بیداری در مقابل دشمنان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر فرد مسلمان بتواند طبق دین اسلام به فرامین الهی در همه ابعاد زندگی توجه کند، می‌تواند در مقابل فتنه‌های دشمن پیروز شود.

این استاد برجسته حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به منویات رهبر در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دشمنان در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت اقتصادی ما را هدف قرار داده‌اند تا با آن به کشور ایران لطمه بزنند از این رو رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و رسیدن کشور به قدرت اقتصادی تاکید دارند.

نوری همدانی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم در کشور ما کاهش جمعیت است که تاخیر در ازدواج جوانان نقش مهمی در این وضعیت دارد به طوری که جوانان به علت مشکلات اقتصادی رغبتی به ازدواج ندارند در حالی که باید خیران در جهت تشویق جوانان به ازدواج تلاش کنند.

این مرجع تقلید افزود: دین اسلام نیز دینی اجتماعی به شمار می‌رود که به همه ابعاد وجودی انسان در زندگی توجه دارد و برای تمامی این ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی برنامه و دستوراتی را ارائه کرده است.

وی وظیفه مهم انسان را پیروی از دین اسلام به عنوان جامع‌ترین و کامل‌ترین دین برشمرد و گفت: انسان باید در همه ابعاد مهم زندگی به فرامین الهی و دین مبین اسلام توجه داشته باشد اما متاسفانه برخی از افراد تنها به یکی از این ابعاد در زندگی توجه دارند و تصور می‌کنند که دین اسلام، دینی تک بعدی است.

نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: برای آنکه انسان بتواند به کمال و سعادت دست پیدا کند باید به همه ابعاد زندگی در کنار یکدیگر توجه داشته باشد تا خود را به وسیله همه ظرفیت‌ها کامل نماید و به راه سعادت رهنمون گردد.

انتهای پیام

کد N179332

وبگردی