آفتاب

معاون رییس جمهور و وزیر امور زنان مکزیک چالش های پیش روی جامعه زنان را بررسی کردند

معاون رییس جمهور و وزیر امور زنان مکزیک چالش های پیش روی جامعه زنان را بررسی کردند

نیویورک، ایرنا - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در دیدار با وزیر امور زنان کشور مکزیک، چالش های پیشروی جامعه زنان را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت همکاریهای دو جانبه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی و ˈلورنا کروز سانجزˈ در حاشیه پنجاه وهشتمین اجلاس کمیسیون مقام زن با دیدار و گفت وگو کرد.

معاون رییس جمهوری کشورمان در امور زنان و خانواده ضمن استقبال از گسترش روابط در حوزه زنان و خانواده در موضوعات مورد علاقه طرفین آمادگی خود را جهت پذیرش هییتی از مکزیک در ایران اعلام کرد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مهم مکزیک در میان کشورهای آمریکای لاتین و نقش و اهمیت جایگاه ایران در بین کشورهای خاور میانه و نیز رویکرد دولت در تعامل سازنده با جهان و مبتنی بر اصل احترام متقابل و برابری میان کشورها حوزه زنان و خانواده و این متاثر از این رویکرد دانست و اینگونه نشست ها را زمینه ساز تبادل تجارب و اطلاعات در حوزه های مختلف برشمرد.

مولاوردی با اشاره به سخنرانی وزیر امور زنان مکزیک لزوم ایجاد و توازن میان مسولیت های خانوادگی و اجتماعی زنان را یاداور شد و آمادگی کشور خود را در جهت دریافت تجارب فوق کشورها در این زمینه اعلام کرد.

وزیر امور زنان مکزیک هم ضمن اشاره به فضای بعد از انتخاب دکتر روحانی و ابراز خوشحالی از این دیدار گزارشی از وضعیت زنان در مکزیک و ساختار مرتبط با آن ارایه داد وضمن اشاره به فشار مضاعف زنان شاغل به ارایه تسهیلات و حمایت های اجتماعی و حل پارادوکس مسولیت ها و نقش های چندگانه زنان تاکید کرد.

طرفین در پایان بر ضرورت جاری سازی نگرش جنسیتی در تمامی اهداف و لحاظ یک هدف مستقل در خصوص توانمند سازی و اهمیت همبستگی زنان جهان جهت تحقق اهداف مشترک را مورد اشاره قرار دادند.

اروپام 1908
کد N179267

وبگردی