آفتاب

فاطمه رهبر: چرا اشتون هیچ درخواستی برای دیدار با مادران و همسران شهدا در ایران نداشت

فاطمه رهبر: چرا اشتون هیچ درخواستی برای دیدار با مادران و همسران شهدا در ایران نداشت

فارس نوشت:

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدار کاترین اشتون با فتنه‌گران یک توطئه هدفمند بود.

فاطمه رهبر اظهار داشت: کشورهای غربی همواره در راستای منافع نامشروع خود حرکت کرده و تمام روابط خود با کشورهای دیگر را بر اساس این منافع طراحی و هدایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: کشورهای زورگو و استکباری از مفاهیمی چون حقوق بشر و یا دفاع از ملت‌ها سوء استفاده کرده و این مفاهیم را به عنوان ابزاری برای دست‌یابی به منافع نامشروع خود قرار داده‌اند.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برخی از محکومان فتنه ۸۸ گفت: این دیدارها نیز به ظاهر در راستای پیگیری حقوق ملت‌ها و دیدار با فعالان حقوق بشر بوده، اما افکار عمومی آگاه جهان به ویژه مردم با بصیرت ایران اسلامی می‌دانند که این دیدار بر اساس یک توطئه طراحی و اجرا شده است.

رهبر در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان کشورهای غربی از جمله نمایندگان اتحادیه اروپا و همچنین کاترین اشتون در سفر به ایران خواستار دیدار با مجرمان و محکومان هستند، گفت: این رفتارها قابل پیش‌بینی است و آن‌ها از هر فرصتی برای مقابله با ملت و نظام مردمی ایران اسلامی سوء استفاده می‌کنند.

وی متذکر شد: البته اگر آن‌ها غیر از این مدل رفتار می‌کردند، باید تعجب می‌کردیم، چرا که ما انتظاری به غیر از این از اروپایی‌ها نداشته و نداریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: سوال من این است که اگر قرار بود خانم اشتون با بانوان موثر در ایران دیداری داشته و یا اینکه پیگیر حقوق بشر بود، چرا هیچ درخواستی برای دیدار با مادران و همسران شهدا در ایران نداشت.

رهبر افزود: مردم ما مطمئن هستند که این دیدارها با هدف طراحی توطئه جدید علیه ایران انجام شده و مسئولان کشورمان باید پاسخ مناسبی به کاترین اشتون بدهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته جالب توجه این است که مسئولان وزارت خارجه و دیپلمات‌های ایرانی باید در مذاکرات هسته‌ای برابر کسی قرار گیرند که حتی از کوچک‌ترین فرصت و در حالی که میهمان کشورمان بود هم برای ضربه زدن به ایران و طراحی توطئه‌ای جدید دریغ نکرد.

 

23503

کد N179120

وبگردی