آفتاب

افزایش "چشمگیر" محبوبیت پوتین در روسیه

افزایش "چشمگیر" محبوبیت پوتین در روسیه

بر اساس نظرسنجی یک موسسه دولتی در روسیه که نتایج آن امروز(پنجشنبه) منتشر شد، میزان محبوبیت ولادیمیر پوتین به بالا ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، بر اساس این نظرسنجی که مرکز پژوهش‌های آرای عمومی روسیه انجام داده، میزان محبوبیت پوتین در میان مردم کشورش به 71.6 درصد رسیده است. پوتین در ماه مه 2012 بالاترین حد محبوبیت خود را با 68.8 درصد از آرا تجربه کرده بود.

همچنین این نظرسنجی نشان می دهد، میزان محبوبیت پوتین از اواسط فوریه تا کنون 9.7 درصد افزایش یافته است که علت آن مدیریت بحران اوکراین و همچنین کیفیت بالای بازی های المپیک زمستانی سوچی بوده است.

همچنین یک نظر سنجی که نتایج آن روز چهارشنبه اعلام شد نشان داد که میزان محبوبیت ولادیمیر پوتین در یک هفته گذشته به میزان 5 درصد افزایش یافته است.

بنیاد آرای عمومی روسیه که وابسته به دولت این کشور است در یک نظر سنجی مشخص کرد که 53 درصد از پاسخگویان نظرسنجی اخیر آن، درصورتی که انتخابات ریاست جمهوری روسیه همین هفته برگزار شود به ولادیمیر پوتین رای خواهند داد در حالی که این درصد یک هفته پیش 48 درصد بود.

به گفته این شرکت در نظر سنجی های عادی سال گذشته اغلب پاسخگویان عمدتا در 45 تا 47 درصد اوقات حامی پوتین بوده اند.

این اطلاعات در نتیجه پاسخدهی سه هزار نفر در روزهای 8 و 9 مارس در سراسر روسیه با حاشیه خطای 2.5 درصد به دست آمده اند.

انتهای پیام

کد N179110

وبگردی