آفتاب

ملاقات امیر عبداللهیان با فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کومور

ملاقات امیر عبداللهیان با فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کومور

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان با عبدالفتاح شریف محمد بکری فرستاده ویژه رئیس‌جمهور اتحادیه کومور و وزیر خارجه سابق این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عبدالفتاح شریف محمد بکری در این ملاقات گفت که حامل پیام کتبی رئیس جمهور کشورش برای دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی برای تاکید بر توسعه و گسترش روابط دو کشور است.

وی بر قدمت روابط بسیار حسنه فی ما بین دو ملت مسلمان، بر اهمیت این روابط برای دولت و ملت کومور تاکید و اظهار کرد: از نظر دولت کومور هیچ وقفه و خدشه‌ای در روابط خوب کنونی و توسعه آن نباید ایجاد گردد و کومور همچنان بر مواضع مشترک در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید دارد.

امیر عبداللهیان نیز ضمن تقدیر و تشکر از ارسال پیام کتبی رئیس‌جمهور کومور برای همتای ایرانی خود و همچنین تشکر از حضور رئیس‌ مجلس این کشور در اجلاس بین المجالس اسلامی در تهران، بر اهمیت روابط خوب با کشور مسلمان کومور با جمهوری اسلامی و نیز جدیت کشورمان برای گسترش روابط با کومور تاکید کرد.

معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه ضمن اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی و نزدیکی دیدگاه‌های دو کشور در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از مواضع هوشمندانه کومور در خصوص مساله مهم جهان اسلام یعنی فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به تصویب طرح ریاست محترم جمهوری اسلامی در سازمان ملل در خصوص مقابله با افراط گرایی و خشونت بر لزوم افزایش همکاری کشورهای همسو در خصوص مبارزه با این پدیده شوم تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N179049

وبگردی