آفتاب

3 کشته در درگیری دانشجویان معترض با پلیس ونزوئلا

3 کشته در درگیری دانشجویان معترض با پلیس ونزوئلا

درگیری بین دانشجویان مخالف دولت ونزوئلا و نیروهای پلیس در غرب این کشور 3 کشته و 15 مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات ضددولتی در شهرهای مختلف ونزوئلا قربانیان دیگری گرفت. شب گذشته در ادامه اعتراضات دانشجویان مخالف "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری این کشور در شهر والنسیا واقع در غرب این کشور پلیس به مقابله با معترضان و متفرق کردن آنها پرداخت.

بر این اساس در پی درگیری های خشونت بار بین پلیس و دانشجویان خشمگین دست کم سه نفر از معترضان کشته شدند. گزارش های تایید نشده حاکی است یکی از کشته شدگان کودک بوده است. همچنین در این درگیری ها 15 نفر مجروح شدند.

روزنامه "ال ناسیونال" نوشت یکی از معترضان از سوی افراد مسلح موتور سوار از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفته و کشته شده است. در این درگیری یک نیروی پلیس ونزوئلا نیز کشته شد. به این ترتیب شمار قربانیان اعتراضات ضددولتی در ونزوئلا که از دوازدهم فوریه آغاز شده به 24 نفر رسید.

در همین حال مادورو هشدار داد دولت با اعتراضات به شدت برخورد خواهد کرد. وی اپوزیسیون ونزوئلا را مسئول خشونت های اخیر در این کشور دانست و گفت تک تیراندازهای آنها اقدام به کشتن معترضان می کنند. معترضان، مادورو را به دیکتاتوری متهم کرده و دولت وی را مسبب وضعیت نابسامان اقتصادی که موجب تورم 56 درصدی و گرانی مواد غذایی شده می دانند.

کد N179000

وبگردی