آفتاب
باهنر:

فضای باز سیاسی به‌معنای ولنگاری نیست

فضای باز سیاسی به‌معنای ولنگاری نیست

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: فضای باز سیاسی و آزادی جزء شعارهای اصلی دولت است که همواره به آن توجه شد، اما باید دانست که فضای باز سیاسی به معنای ولنگاری نیست و ملت ایران همواره در ارزش‌ها اصرار داشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا باهنر در نشست خبری در محل دفتر جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: ما همواره در طول سال‌های بعد از انقلاب به ارزش‌های خود پایبند و معتقد بودیم و نسبت به آنها حساسیت داشتیم.

وی افزود: در عین توجه به فضای باز سیاسی، رفتار اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با دو تن از اشخاص مساله‌دار که پرونده آنها در دستگاه قضائی باز است، نشان دهنده دخالت آشکار در مسائل داخلی کشورمان است و قطعا از این موضوع ساده عبور نخواهیم کرد.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی و دستگاه اطلاعاتی کشور باید پاسخ دهند و اگر دستگاه دیپلماسی بگوید که از این دیدار مطلع بوده است، باید پاسخ‌گو باشند و اگر اظهار بی‌اطلاعی نیز بکنند عذر بدتر از گناه است و باید بگویم اگر آقایون نمی‌توانند سیاست‌های راهبردی نظام را دنبال کنند باید فکر دیگری کرد.

باهنر با تاکید بر این‌که «مجلس در مقابل این افراد سکوت نخواهد کرد» گفت: این رفتارها دخالت آشکار در سیاست‌های نظام است و ممکن است ادامه این رفتارها در امنیت کشورمان برای مذاکرات هسته‌ای تاثیرگذار باشد و به کلی در مورد آن تجدیدنظر کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص صحبت‌های انجام شده در مورد برنامه اصولگرایان برای انتخابات آینده گفت: کشور در شرایط فعلی مسائل زیادی را پیش‌روی خود دارد و باید مردم، مسئولین و جریانات سیاسی عزم خود را برای حل مشکلات و مسائل جزم کنند و به نظر می‌رسد الان فرصت مناسبی برای شروع بحث‌های انتخاباتی نیست و اینکه از حالا فضای کشور را به سمت جناح‌بندی‌های سیاسی ببریم، نمی‌تواند به صلاح کشور باشد.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس باید هم اکنون به فکر مشکلات موجود و رفع آنها باشند و با توجه به اینکه بیش از دو سال به انتخابات آینده باقی است زمان برای پرداختن به مسائل سیاسی و جناح‌بندی‌ها زیاد است. اما آنچه مشخص است در جریان انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری تلاش خود را برای اتحاد و وحدت میان اصولگرایان انجام خواهد داد، ولی فعلا همه دوستان، رقبا و هم فکران سیاسی خود را از پرداختن به فعالیت‌های انتخاباتی برحذر می‌دارند، چراکه الان زمان توجه و اجرای درست سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

ادامه دارد...

کد N178914

وبگردی