آفتاب

جوانان 100 کشورجهان دستور کاری آینده ملل متحد را دیکته می کنند

جوانان 100 کشورجهان دستور کاری آینده ملل متحد را دیکته می کنند

رم - ایرنا - یک هزار و 500 جوان از یکصد کشور جهان با شرکت در بزرگترین شبیه سازی کارکرد سازمان ملل در اروپا که در سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد ˈفائوˈ در رم برگزار می شود، دستور کاری آینده نهادهای ملل متحد را دیکته می کنند.

به گزارش ایرنا از دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه ایتالیا، پنجمین دور از کنفرانس شبیه سازی سازمان ملل با عنوان ˈرم الگوی ملل متحدˈ با حضور 1500 جوان از یکصد کشور جهان از امروز به مدت پنج روز در مقر سازمان فائو در رم آغاز می شود.

شبیه سازی سازمان ملل با هدف کمک به درک جوانان از مسایل جهان و سیاست های بین المللی برگزار می شود و امسال به پنجمین دوره خود رسیده است.

این کنفرانس بر اساس مقررات مربوط به بحث های داخل سازمان ملل برگزار می شود و هر شرکت کننده نیز نقش نماینده یکی از کشورهای عضو و یا یک سازمان غیر دولتی را ایفا می کند.

هر نماینده باید مواضع کشورش را معرفی کرده و به تحریر قطعنامه بپردازد و با سایر کشورهای عضو از طریق بحث و گفت وگو و رای گیری به دنبال راه حلی برای مسایل جهان باشد .

این کنفرانس با موضوع ˈفراتر از 2015، دستور کاری جدید برای توسعهˈ بزرگترین شبیه سازی کار سازمان ملل متحد در اروپا محسوب می شود که به جوانان اختصاص داده شده و به شایستگی آنهایی که می خواهند در باره موضوعات مهم بین المللی بحث و گفت وگو کنند، پاداش می دهد.

هر کدام از 1500 شرکت کننده در این کنفرانس ، نقش نماینده یکی از هفت نهاد مجزای سازمان ملل (مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل، فائو، دیوان بین المللی دادگستری، شورای اتحادیه اروپا، اتحادیه بین المللی ارتباطات و شورای حقوق بشر سازمان ملل) را بازی کرده و با مسایل مختلف در جهان آشنا می شود.

استفانو بالدی مدیر موسسه دیپلماتیک وزارت خارجه ایتالیا در این باره گفت: این یک فرصت استثنایی برای جوانان شرکت کننده است تا با دینامیک مذاکرات آشنا شده و در ان شرکت کنند و ارزش بحث و مذاکره را بهتر درک کنند و به روحیه و کارکرد ارگان های بین المللی نردیک تر شوند.

اروپام ** 2171**1144
کد N178887

وبگردی