آفتاب

آیت‌الله یزدی: اساسنامه مجمع عمومی جامعه مدرسین باید دو سال پیش آماده می‌شد

آیت‌الله یزدی: اساسنامه مجمع عمومی جامعه مدرسین باید دو سال پیش آماده می‌شد

فارس نوشت:

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین را پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید دانست و تاکید کرد: البته این اقدام باید دو سال پیش انجام می‌شد.

آیت‌الله محمد یزدی چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه مراجع تقلید از دوران پیش از انقلاب فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند تاکید کرد: مراجع تقلید مسئولیت تعلیم و تهذیب طلاب را عهده‌دار بوده و اساتید نیز در اداره حوزه‌های علمیه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اساتید زمینه ارتقای علمی و اخلاقی طلاب را فراهم می‌کنند تاکید کرد: تهذیب و تربیت طلاب برگرفته از رفتار و منش اساتید است و اساتید علاوه بر تدریس کتب، با کردار و گفتار خود به صورت غیرمستقیم طلاب را تربیت می‌کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه طلاب با مشاهده انصاف در نقد، حفظ شئونات و میزان مطالعه اساتید از ایشان الگو‌برداری می‌کنند تاکید کرد: شاکله حوزه از مراجع تقلید، اساتید و طلاب شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حوزه نسبت به دیگر سیستم‌های آموزشی دارای امتیاز ویژه‌ای است گفت: در حوزه علمیه روحیه پرسشگری و مباحثه در طلاب وجود دارد و از طریق مباحقه معلومات اساتید و طلاب پرورش داده می‌شود.

نایب رئیس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در برابر بدعت‌ها و هرگونه تصرف در دین ایستاده‌‌اند بیان داشت: حفظ معارف و علوم اسلامی از دیگر اهداف مهم حوزه‌های علمیه است.

آیت‌الله یزدی با اشاره به اینکه در دوران طاغوت که دستگاه قضاییه و مجریه در اختیار طاغوت بود علما نمی‌توانستند در مورد قصاص و اجرای حدود شرعی اقدامی کنند افزود: در آن شرایط علما در حد توان به تبلیغ دین و معرفی پیام اسلام می‌پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه امروز شرایط به کلی متفاوت شده و حاکمیت در اختیار روحانیت است تصریح کرد: امروز برای نظم امور از طریق خبرگان رهبری که منتخب مردم هستند یک نفر تعیین شده که توان اداره کشور ۷۰ میلیونی را به خوبی دارا‌ست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در دنیای امروز یک میلیارد نفر نیازمند دریافت پیام دین هستند تاکید کرد: امروز حوزه‌های علمیه وظیفه دارند معارف اصیل اسلام و شیعه را به امت اسلامی ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه مدرسین همواره به صورت جمعی فعالیت کرده است افزود: تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بوده و در حالی امروز این مجمع تشکیل شده و اساسنامه آن نیز تدوین شده است که این کار باید حداقل دوسال قبل انجام می‌شد.

 

23503

کد N178710

وبگردی