آفتاب
آیت الله یزدی:

حوزه در برابر بدعت ها مسوول است

حوزه در برابر بدعت ها مسوول است

قم – ایرنا – رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه های علمیه در برابر بدعت ها مسوول هستند و طلاب و اساتید باید در این زمینه فعال باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈ محمد یزدی ˈ چهارشنبه شب در آیین گشایش مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفاء قم بیان داشت: اساتید حوزه ایجاد زمینه رشد علمی طلاب از نظر علمی و اخلاقی را بر عهده دارند و رفتار و روش اساتید در تهذیب و تربیت طلاب نقشی بسزا دارد.

وی گفت: اساتید حوزه روح حوزه را اداره می کنند و با تربیت طلاب، نسل های آینده حوزه را تربیت می کنند و حوزه متشکل از مراجع تقلید، اساتید و طلاب است.

وی ابراز داشت: اهداف حوزه علمیه در طول تاریخ تنها یادگیری چند اصطلاح نبوده است و آن چه مورد توجه مراجع و اساتید بوده است حفظ معارف و علوم اسلامی و برخورد با بدعت ها و تصرف در امور دینی بوده است.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هدف دیگر حوزه ابلاغ معارف خاندان عصمت و طهارت و رساندن پیام اسلام به بشریت در هر زمان و مکانی است که از بدو تاسیس آن مورد توجه بوده است.

آیت الله یزدی افزود: زمانی روحانیت نمی توانست در مساله قضا ورود پیدا کند اما در همان شرایط شاهد بودیم که همه علمای بزرگ و مراجع به وظیفه شرعی خود در مسائل مختلف عمل می کردند.

وی اظهار داشت: امروز در ابلاغ اسلام دستی باز داریم و دنیای اسلام که در سراسر کره زمین گسترده شده است نسبت به تعالیم حوزه نیازمند هستند.

وی گفت: نباید تنها به تعلیم و تعلم طلبه پرداخته و به دیگر امور بی اعتنا باشیم که در حوزه و بیرون از آن چه می گذرد لذا اساتید باید به جهات اقتصادی و اجتماعی توجه خاصی داشته باشند تا اسلام را همان طور که هست به دنیا معرفی کنیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حوزه علمیه امروز بیدار است و اساتید نسبت به شناخت زمان توجه دارند و باید اهداف شیعه را به گوش همگان در جهان برسانیم که این هدف نیازمند کاری جمعی است.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل مجمعی از اساتید که بتوانند مباحث مورد نیاز این نهاد حوزوی را مطرح و برنامه ریزی کنند و در اختیار جامعه مدرسین قرار دهند برگزار شد.

اساتیدی که هفت سال سابقه تدریس در سطح عالی و خارج دارند به اولین مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دعوت شدند.

تبیین اساسنامه مجمع، شرح وظایف و اعلام آمادگی برای تشکیل هیات رییسه از برنامه های افتتاحیه این نشست به شمار می رفت. ک/3

7408 / 380/
کد N178629

وبگردی