آفتاب

مالزی این روزها طعم زندگی نمی دهد

مالزی این روزها طعم زندگی نمی دهد

کوالالامپور – ایرنا – بی بارانی، قطعی آب، هوای آلوده و ابهام در سرنوشت 239 مسافر شرکت هوایی مالزی ایرلاین این روزها طعم زندگی را از مالزی گرفته است.

به گزارش ایرنا، در این سرزمین استوایی که تقریبا هر روز باران می بارید حدود یک ماه است که از باران خبری نیست.

دولت مالزی چاره ای جز سهمیه بندی آب ندارد و حتی مناطق مختلف پایتخت این کشور نیز حوزه بندی شده و تا آخر ماه مارس به صورت دو روز در میان قطعی آب جریان عادی زندگی مردم را مختل کرده است.

مردان و زنان پایتخت نشین که بطری و گالن به دست به دنبال آب می گردند نشانه هایی از مدیریت ناکارآمد مقامات کشوری هستند که در برخی از نقاط آن در سال تا 1070 میلیمتر باران می بارد.

علاوه بر بی آبی، هوای آلوده مالزی که این روزها ماسک را به صورت انسان ها چسبانده، لبخند را از لبان آنها گرفته است.

دعای باران و بارور کردن ابرها هم به مالزی کمکی نکرد و مه و غبار شدید همچنان آسمان آبی این کشور را در خود فرو برده است.

ناپدیدشدن پرواز شماره ˈام.اچ 370ˈ که از آسمان مالزی برخاست تا در پکن فرو آید نیز این روزها غبار پریشانی بر چهره مقامات این کشور نشانده است.

انتقاد از نوع عملکرد مقامات مالزی در مدیریت پرواز و ناکامی در یافتن خبری از هواپیمایی که بیش از شش روز از ناپدیدشدن آن می گذرد از یک سو مقامات مالزیایی را به چالش کشیده و از سوی دیگر مردم این کشور را در شوک بزرگی فرو برده است.

مالزیایی ها این روزها بیش از آن که به هوای پاک و آب فکر کنند چشم انتظار خبری از مسافران پرواز ˈام.اچ 370ˈ هستند تا خانواده های آنها طعم شیرین زندگی را احساس کنند.

آساق**د.م**1611
کد N178622

وبگردی