آفتاب
روحانی در دیدار معاون نخست وزیر عمان:

کشور های اسلامی وظیفه دارند در برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش کننند

کشور های اسلامی وظیفه دارند در برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش کننند

منافع مشترک ما اقتضاء می‌کند روابط دوجانبه را تقویت کرده و گسترش دهیم چرا که ظرفیت‌های زیادی برای همکاری‌ها در دو کشور وجود دارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه روابط تاریخی ایران و عمان همواره حسنه و رو به رشد بوده است، گفت: روابط میان ۲کشور تداوم ارتباطات خوب گذشته است.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار معاون نخست وزیر عمان، با اشاره به اینکه شرایط موجود در منطقه اقتضا می‌کند که با یکدیگر روابط صمیمانه‌ای داشته باشیم، گفت: منافع مشترک ما اقتضاء می‌کند روابط دوجانبه را تقویت کرده و گسترش دهیم چرا که ظرفیت‌های زیادی برای همکاری‌ها در دو کشور وجود دارد.

رییس‌جمهوری نیروی انسانی و منابع موجود در دو کشور را برای توسعه همکاری‌ها مناسب دانست و گفت: امروز اراده رهبران دو کشور را در توسعه روابط فی ما بین مشاهده می‌کنیم و از طرف جمهوری اسلامی ایران این اراده در دولت جدید به طور کامل وجود دارد.

روحانی در ادامه به مشکلات و موضوعات منطقه‌ای اشاره و اختلافات، درگیری ها و خونریزی هایی که در برخی از کشورهای منطقه وجود دارد را نشان‌دهنده وضعیت نابسامان منطقه دانست و گفت: ما به عنوان کشور های اسلامی وظیفه داریم در برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش کنیم و ما همواره بر این مسأله تاکید داشته‌ایم که ثبات و آرامش منطقه به دست کشورهای منطقه ایجاد خواهد شد.

رییس‌جمهوری بر ضرورت تأمین امنیت کشورهای خلیج فارس و دریای عمان تأکید کرد.

معاون نخست وزیر عمان نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رییس‌ جمهوری از سفر دکتر روحانی به عمان را برای توسعه روابط دو کشور مهم قلمداد کرد.

فهدبن محمود با بیان اینکه عمان با مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسایل منطقه اشتراک نظر دارد، روابط ایران و عمان را برادرانه و تاریخی خواند و آن را الگویی میان برادران که روابط تاریخی آنها را پیوند می‌زند‌، دانست.

وی افزود: ما ملت ایران را ملتی بزرگ می‌دانیم و معتقدیم با این کشور بزرگ باید تعامل و گفت‌وگو داشته باشیم تا روابط دوجانبه را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

معاون نخست وزیر عمان اضافه کرد: ما به اهمیت و نقش کارآمد ایران در منطقه اذعان داریم و معتقدیم منطقه جز با همگرایی همه کشورهای منطقه نمی‌تواند، وضعیت خود را به آرامش و ثبات برساند که در این راستا نمی‌توان نقش ایران را نادیده گرفت.

وی گفت: سفر رییس‌ جمهوری اسلامی ایران به عمان تقویت‌ کننده و موجب تحکیم‌ روابط فی‌ما بین خواهد بود.

کد N178412

وبگردی