آفتاب
در گردهمایی تشکل علمی وکلا تاکید شد

نبود برنامه و بودجه از مشکلات کانون‌ وکلای دادگستری

نبود برنامه و بودجه از مشکلات کانون‌ وکلای دادگستری

نامزد بیست‌وهشتمین انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز اظهار امیدواری کرد که انتخاباتی سرشار از دوستی، وفاق و صمیمیت برگزار شود.

نامزد بیست‌وهشتمین انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز اظهار امیدواری کرد که انتخاباتی سرشار از دوستی، وفاق و صمیمیت برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی نجفی‌توانا در گردهمایی تشکل علمی وکلا که پیرامون انتخابات هیئت مدیره کانون مرکز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: آنچه تشکل علمی وکلا به عنوان برنامه‌های آینده خود در نظر دارد، اجرای قانون، تقویت قانون‌گرایی و حفظ استقلال است و امیدوارم با مشارکت همه وکلا، بتوانیم به اهدافی که مدنظرمان است، برسیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران - مرکز ادامه داد: یکی از مشکلات کانون وکلای دادگستری مرکز و سایر کانون‌ها، فقدان برنامه و تعیین بودجه برای کانون‌ها است. تشکیل تشکل علمی وکلا نیز تدوین برنامه برای کانون مرکز است و این موضوع را در دستور کارمان داریم.

وی با بیان این‌که «یکی دیگر از برنامه‌های ما، ساماندهی کمیسیون‌های کانون وکلای مرکز است» ادامه داد: همچنین یکی دیگر از برنامه‌هایمان این است که وکالت در جامعه اجباری شود، زیرا این امر باعث می‌شود که هم کیفیت رسیدگی دعاوی بهتر شود و هم وکلای ما دچار مشکل معیشتی نباشند.

نجفی‌توانا با بیان این‌که «یکی دیگر از اهداف تشکل ما، تدوین قوانینی است که به کار وکالت ارتباط دارد و مربوط به عدالت قضایی است» خاطرنشان کرد: طرح بازآموزی وکلا را مدنظر داریم تا هر سه سال، یک بار وکلا در گروه‌های مختلف بازآموزی شوند و در صورت توفیق، گواهی مربوطه را اخذ کنند.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: ما با قوای سه‌گانه امکان همکاری لازم را داریم، ولی باید این ارتباطمان پررنگ شود. امیدوارم روز پنجشنبه انتخاباتی سرشار از دوستی، وفاق و صمیمیت داشته باشیم.

براساس این گزارش، در پایان این گردهمایی، اعضای تشکل علمی وکلای دادگستری معرفی شدند.

اعضای تشکل علمی وکلای دادگستری، آقایان علی نجفی‌توانا، جلیل مالکی، عیسی امینی، صادق سلیمی، مرتضی شهبازی‌نیا، کامبیز زندیه، کامران کاظمی، حسین محمدنبی، علی حامد توسلی، میترا ضرابی، شهناز سجادی، حسینعلی صالحی، غلام‌نبی فیضی چکاب، سعید باقری، حسین احمدی لاکلایه و سهراب رستمی هستند.

به گزارش ایسنا، این گردهمایی در راستای بیست‌وهشتمین انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز که فردا (پنجشنبه - 22 اسفندماه) برگزار می‌شود، برگزار شد.

انتهای پیام

کد N178410

وبگردی