آفتاب
روحانی در دیدار مفتی اعظم عمان:

ایجاد اخوت و برادری وظیفه بزرگی برای علمای اسلامی است

ایجاد اخوت و برادری وظیفه بزرگی برای علمای اسلامی است

رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار مفتی اعظم عمان تأکید کرد: رهبران دینی و مذهبی دو کشور باید ارتباط عمیق‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است که در تمام عالم اسلام و منطقه، مسلمانان وحدت و قرابت بیشتری داشته باشند"، گفت: هر چه وحدت و اتحاد و یگانگی بیشتری میان مسلمانان باشد به نفع جهان اسلام خواهد دبود.

رئیس‌جمهور با ابراز تأسف از تنازع میان مسلمانان اظهار کرد: افکار افراط‌گرایانه مال و جان مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.

روحانی افزود: اعتقاد ما از دیرباز این بوده که تقریب بین مذاهب اسلامی موجب وحدت مسلمین خواهد شد و امیدواریم روزی این تقریب موجب وحدت کشورهای اسلامی شود.

وی مسلمانان را برادران یکدیگر دانست که باید با اخوت در کنار هم زندگی کنند و در ادامه اظهار کرد: ایجاد اخوت و برادری وظیفه بزرگی برای علمای اسلامی است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: رفت و آمدها و گفت‌وگوی علمای بزرگ مذاهب با یکدیگر می‌تواند به نزدیک‌تر کردن امت اسلامی کمک کند.

همچنین مفتی اعظم عمان در این دیدار ضمن تشکر از دکتر روحانی، بیانات وی را نشان‌دهنده دغدغه ایشان نسبت به جهان اسلام دانست و گفت: ما از ایده‌های جنابعالی برای وحدت جهان اسلام استقبال می‌کنیم.

وی با ابراز تأسف از اختلافات و پراکندگی در میان حکومت اسلام، تصریح کرد: معتقدیم جهالت و توطئه بیگانگان موجب این تشتت و اختلاف شده است.

مفتی اعظم عمان همچنین با بیان اینکه "علمای اسلام معتقدند که مسلمانان برادر یکدیگر هستند"‌، ابراز امیدواری کرد که نسل جدید امت اسلام از عقاید افراطی به دور باشد.

انتهای پیام

کد N178351

وبگردی