آفتاب

الجزیره: روابط ایران و عمان نقش مهمی در تقویت همزیستی مسالمت آمیز در منطقه دارد

الجزیره: روابط ایران و عمان نقش مهمی در تقویت همزیستی مسالمت آمیز در منطقه دارد

تهران - ایرنا - ˈاحمد مرهونˈ مدیر کل بازار اوراق بهادار مسقط گفت : روابط تجاری ایران با عمان و کشورهای خلیج فارس در تقویت همزیستی مسالمت آمیز در منطقه نقش مهمی دارد.

مرهون در گفت و گو با پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره افزود: ایران در فاصله نزدیکی با کشورهای خلیج فارس قرار دارد و سرمایه گذاری های بزرگی در منطقه به ویژه امارات دارد

مدیر کل بازار اوراق بهادار مسقط تاکید کرد : مبادلات تجاری و اقتصادی به منطقه خلیج فارس کمک خواهد کرد و پلهای حسن همجواری در تمامی زمینه ها میان ملت های آن ایجاد خواهد کرد.

ˈخمیس التوبیˈ روزنامه نگار روزنامه الوطن عمان نیز گفت: صحنه سیاسی خاورمیانه در بردارنده مسایل متعددی است که موضوع فلسطین در راس آنها قرار دارد . اسراییل برای شانه خالی کردن از تعهدات خود موارد مبهم موجود در منازعه اعراب و اسراییل را به اختلاف نظر بر سر پرونده هسته ای ایران ربط داده است .

التوبی افزود: اسراییل سعی دارد با سوء استفاده از برنامه هسته ای ایران وانمود کند که با اعراب در یک جبهه قرار گرفته و تلاش می کند تا اعراب به ویژه کشورهای خلیج فارس را در دشمنی خود با ایران، شرکت دهد.

وی تاکید کرد که دشمن واقعی اعراب اسراییل اشغالگر است.

نویسنده روزنامه الوطن عمان ادامه داد: ایران یک واقعیت و همسایه تاریخی است که در پیشرفت علوم اسلامی نقش بسزایی ایفا کرده،روابط با این کشور را می بایست گسترش داد .

ˈسعود حارثیˈ عضو پارلمان عمان همچنین گفت: رابطه ایران و عمان می تواند منجر به یک همکاری ثمربخش میان ایران و کشورهای خلیج فارس شود و منطقه را از تنش های بیشتر دور نگه دارد.

خاورم ** 1487 **1010
کد N178316

وبگردی