آفتاب

انتقار امیر عبداللهیان از قطر درباره پخش مستند "لاکربی" از شبکه الجزیره

انتقار امیر عبداللهیان از قطر درباره پخش مستند "لاکربی" از شبکه الجزیره

معاون وزیر خارجه ایران با انتقاد از پخش گزارشی از شبکه الجزیره درباره متهم کردن ایران درباره "لاکربی" تاکید کرد: پخش این گزارش جعلی در این شبکه در آستانه برگزاری کمیته مشترک سیاسی ایران و قطر تامل برانگیز است.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با پخش گزارش الجزیره انگلیسی درخصوص حادثه لاکربی و ادعای دست داشتن ایران در پرونده انفجار هواپیما بر فراز لاکربی اظهار کرد: این ادعاها و گزارش‌ها خبرسازی جدید صهیونیستی است.

او افزود: ما روز گذشته از مقامات قطر خواستیم که چنین گزارش ساختگی را منتشر نکنند و امکانات رسانه‌یی خود را در اختیار اهداف صهیونیست‌ها قرار ندهند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: نبش قبر کردن موضوعی که هیچ ارتباطی با تهران ندارد، مغایر روش‌های وزین رسانه‌یی و روابط طبیعی تهران و دوحه است.

وی گفت: موضع ایران در مبارزه با تروریسم بر همگان روشن است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: پخش این گزارش جعلی از سوی شبکه انگلیسی الجزیره قطر در آستانه برگزاری کمیته مشترک سیاسی دو کشور، تامل‌برانگیز است.

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در مستندی درباره سقوط هواپیمای پان آمریکن که به "لاکربی" شهرت یافته است به نقل از یک ایرانی پناهنده مدعی شد که ایران در این انفجار نقش داشته است.

انتهای پیام

کد N178298

وبگردی