آفتاب
اولین اجلاس دوستان سوریه؛

پیشنهاد بروجردی برای تشکیل گروه تماس با کشورهای دیگر در کمک به سوریه

پیشنهاد بروجردی برای تشکیل گروه تماس با کشورهای دیگر در کمک به سوریه

علاءالدین بروجردی در اجلاس دوستان سوریه پیشنهاد کرد که گروهی به عنوان گروه تماس مشخص شوند تا با تعداد دیگری از کشورها برای پیوستن بر اجلاس‌های آینده مذاکره کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس کمیسیون امنیت ملی کشورمان تاکید کرد که ما باید به برادران سوریه خود کمک کنیم که مذاکرات سوری – سوری که دوبار در تهران جلسه مشترک داشتند ادامه پیدا کند. هدف ما از برگزاری این مذاکرات این بود که این پیام را به دیگران منتقل کنیم که مشکل، مشکل سوریه است و نه دیگران. دیگران باید برای حل مشکل کمک کنند.

او ادامه داد: انتخابات سوریه هنوز رسما توسط دولت اعلام نشده اما همان‌طور که نمایندگان سایر کشورها در این جلسه عنوان کردند، ما به جای این که نظارت بر انتخابات را رها کنیم، باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که افراد غیرمغرض برای نظارت در انتخابات سوریه حضور پیدا کنند.

بروجردی اضافه کرد: حتی می‌توان از همین گروه دوستان سوریه در زمانی که دولت سوریه تصمیم گرفت انتخابات برگزار کند، کمک بگیریم تا به دنیا اعلام کنیم که کشورهایی که نسبت به سوریه مغرض نیستند، در انتخابات نظارت داشتند و انتخاباتی آزاد در سوریه برگزار کردند.

او با بیان این که سوریه نسبت به این پیشنهاد استقبال خواهد کرد، گفت: این اقدام باعث می‌شود روند انتخابات دمکراتیک در سوریه مشخص‌تر شود.

بروجردی که ریاست جلسه کشورهای دوست سوریه را برعهده داشت، این مساله را مطرح کرد که به طور رسمی از دبیرکل سازمان ملل خواسته شود که خروج نیروهای خارجی از سوریه را اعلام کند.

وی هم‌چنین با اشاره به نزدیک بودن اجلاس جهانی مجالس پیشنهاد کرد که هر کشوری که در این اجلاس حضور دارند در ژنو هم جلساتی برگزار کنند چراکه اثر این جلسات می‌تواند فواید بین‌المللی مثبتی را داشته باشد و این جمع را متحدتر کند.

انتهای پیام

کد N178269

وبگردی