آفتاب

آلمان، روسیه را به اقدام قاطعانه تهدید کرد

آلمان، روسیه را به اقدام قاطعانه تهدید کرد

برلین - ایرنا - دولت آلمان رفراندوم در منطقه شبه جزیره کریمه که قرار است با حمایت مسکو روز یکشنبه دراین منطقه برگزار شود را غیرقانونی خواندوگفت:این اقدام مغایر با قانون اساسی اوکراین و همچنین قوانین بین المللی است و درصورت انجام با برخورد قاطعانه اتحادیه اروپایی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا،ˈکریستیانه ویرتسˈ،عاون سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران همچنین از مواضع روسیه درباره برگزاری این رفراندوم که با هدف الحاق این منطقه به خاک روسیه برگزار خواهد شد، بشدت انتقاد کرد.

این مقام دولت آلمان همچنین با اشاره به اینکه برلین در این زمینه واکنش قاطعی از خود نشان خواهد داد، در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت برگزاری نشست مشترک دولت های آلمان و روسیه که قرار بوده براساس برنامه از پیش اعلام شده ماه آینده ( آوریل ) در برلین برگزار شود،گفت که درمورد برگزاری این نشست مشترک هنوز چیزی مشخص نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز در اظهاراتی گفت : این نگرانی وجود دارد که روسیه شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کند اما هنوز چنین اتفاقی صورت نگرفته و به همین خاطر بیانیه امروز گروه جی 7 در واکنش به اقدامات مسکو درست بموقع صادر شده است.

مارتین شفر تاکید کرد:در هرصورت آنچه را که این روزها برگزاری رفراندوم در منطقه کریمه اعلام شده به رسمیت نمی شناسیم و دولت آلمان در روزهای اخیر بارها تاکید کرده که درصورت برگزاری این رفراندم،به همراه متحدین خود در اتحادیه اروپایی و آمریکا واکنش مناسب هوشمندانه،مسوولانه و قاطعانه ای از خودنشان خواهد داد.

وی افزود: برلین درحال برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم با شرکای خود در اتحادیه اروپایی برای تشکیل یک ائتلاف گسترده با هدف نشان دادن واکنش قاطع با این اقدام است.

شفر همچنین یادآوری کرد: همانطوری که سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز اعلام کرده سربازان روسیه در شبه جزیره کریمه استقرار یافته اند و این اقدام نمونه روشنی از نقض قوانین بین المللی و قانون اساسی اوکراین خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان همچنین از رایزنی مقام های دولتی برلین با همتایان خود در پاریس و ورشو برای کاهش تنش ها و حل مسالمت آمیز بحران در اوکراین خبر داد.

اروپام** 2051** 1701/1547
کد N178213

وبگردی