آفتاب
نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی

صالحی: شناسایی مشکلات جهان اسلام، وحدت را تقویت می‌کند

صالحی: شناسایی مشکلات جهان اسلام، وحدت را تقویت می‌کند

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با بررسی چالش‌های موجود جهان اسلام زمینه ایجاد وحدت و تقویت امت اسلامی بیش از پیش فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر صالحی که عصر چهارشنبه در همایش بین‌المللی "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی" حضور داشت، در جمع خبرنگاران در رابطه با این همایش گفت: لازم است که مسلمانان دور هم جمع بشوند و از چالش‌های موجود در مقابل امت اسلامی مطلع شوند.

او افزود: اطلاع از مسائل جهان اسلام و شناسایی مشکلات و رفع آن‌ها زمینه تقویت امت اسلامی را فراهم می‌کند و این واقعیتی است که ما تا امروز شاهد آن بودیم.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی خاطرنشان کرد: در این همایش حدود شش نشست به بررسی چالش‌ها و هندسه جدیدی که در جهان در حال وقوع است، پرداخت.

وی ادامه داد: این همایش به بررسی جایگاه امت اسلامی و چالش‌های موجود بر سر راه مسلمانان پرداخت و تلاش کرد تا راه‌حل برون‌رفت از آن‌ها را مطرح کند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که در همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی راهکارهایی برای برون‌رفت امت اسلامی از چالش‌های موجود و ارتقای جایگاه امت اسلامی مطرح شد، افزود: بحث‌های مفصلی در این همایش مطرح شد که امیدواریم از این پس این گفت‌وگوها و بحث‌ها به صورت مستمر برگزار شود.

صالحی گفت: در صورت امکان باید یک کانال تلویزیونی و رادیویی وجود داشته باشد که بحث‌ها را به صورت مستمر در رسانه‌های شنیداری و دیداری به بررسی مسائل دنیای اسلام پرداخته شود و علاوه بر آن جمع کثیری از امت اسلامی بر روی نتایج این اجلاس و سایر نشست‌ها مطالعه داشته باشند.

انتهای پیام

کد N178151

وبگردی