آفتاب

بایدن از احتمال میانجی‌گری طرف سوم در بحران ونزوئلا سخن گفت

بایدن از احتمال میانجی‌گری طرف سوم در بحران ونزوئلا سخن گفت

معاون باراک اوباما که در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری شیلی در حال بررسی شرایط دشوار ونزوئلا با دیگر رهبران کشورهای آمریکای لاتین است، از احتمال میانجی‌گری طرف سوم برای حل این بحران سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا خطاب به رهبران کشورها آمریکای لاتین عنوان کرده بود: دموکراسی تنها برگزاری انتخابات نیست بلکه حقوق بشر که شامل حق اعتراضی می‌شود نیز باید رعایت شوند.

بایدن اخیرا در مصاحبه با روزنامه «ال مرکیوریو» شیلی گفته بود که ونزوئلا علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز از نیروهای مسلح استفاده کرده و تئوری توطئه آمریکا را نیز مطرح می‌کند.

این مقام ارشد اظهار داشت که بایدن احتمال میانجی‌گری طرف سوم در بحران ونزوئلا را مطرح کرده است. این در حالی است که علاوه بر مقامات ونزوئلا، مقامات برخی کشورها همچون پرو نیز خواستار عدم مداخله در این موضوع هستند.

اما رافائل کوریا، رئیس‌جمهوری اکوادور ابراز امیدواری کرد که اجتماع رهبران کشورهای آمریکای لاتین در سانتیاگو شیلی با حمایت از دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا پایان یابد.

انتهای پیام

کد N178134

وبگردی