آفتاب

روحانی و معاون نخست وزیر عمان دیدار و گفت وگو کردند

روحانی و معاون نخست وزیر عمان دیدار و گفت وگو کردند

مسقط - ایرنا - ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر دو روزه به عمان، با «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست وزیر این کشور گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این دیدار در قصر العلم کاخ پادشاه عمان انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی صبح امروز چهارشنبه وارد مسقط شد و مورد استقبال

ˈفهد بن محمود آل سعیدˈ معاون نخست وزیر و ˈیوسف بن علویˈ وزیر امور خارجه عمان قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از رییس جمهوری نیز در قصر العلم برگزار شد و پس از آن حجت الاسلام روحانی با سلطان قابوس دیدار و گفت وگو کرد.

این نخستین سفر رییس جمهوری جدید ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

روحانی در این سفر دو روزه در باره تقویت و توسعه روابط دو کشور و همچنین مهم ترین مسایل منطقه ای و بین المللی با مقامات عمان گفت وگو می کند.

وزیران امور خارجه، نفت، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس دفتر رییس جمهوری، رییس کل بانک مرکزی، مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و تعدادی دیگر از مقامات ارشد دولتی، رییس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.

دکتر روحانی در حالی عازم عمان شد که سلطان قابوس سوم شهریورماه گذشته یعنی تنها 20 روز پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در راس یک هیات بلندپایه سیاسی – اقتصادی شامل وزیر امور خارجه، مشاور عالی فرهنگی و همچنین وزیر نفت این کشور به تهران سفر کرده بود تا نخستین میهمان عالی رتبه خارجی دولت نوپای ˈتدبیر و امیدˈ باشد.

روحانی قرار است بعد از دیدار با فهد بن محمود آل سعید معاون نخست وزیر امور خارجه عمان، با یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان در قصر العلم کاخ پادشاهی سلطان قابوس دیدار کند.

سیام(2)**9189**1336
کد N178115

وبگردی