آفتاب
یک کارشناس پاکستان:

سیاست اقتصاد مقاومتی ایران الگویی برای کشورهای جهان است

سیاست اقتصاد مقاومتی ایران الگویی برای کشورهای جهان است

اسلام آباد - ایرنا - رییس ˈسازمان دیده بان اقتصادی پاکستانˈ؛ سیاست اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران بر اساس دستورات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را الگوی موثری برای توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی دانست.

ˈمرتضی مغلˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: ضرورت اصلی مردم جهان در عصر حاضر رسیدگی به وضعیت معیشت و بهبود اوضاع اقتصادی کشورهاست که این نیازمندی را نمی توان با سیاست های تهاجمی و یا تحمیل کردن جنگ مرتفع کرد.

وی با راهگشا ارزیابی کردن بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از روش اقتصاد مقاومتی برای تامین نیازهای مردم ؛ افزود: دولت های جهان باید در فکر خدمت به مردم خود بوده و تا جایی که می توانند رویکرد موثری در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی و رفاه آنان اتخاذ کنند.

این کارشناس ارشد امور اقتصادی پاکستان با تمجید از سیاست های دولت ایران در مسیر بهبود اوضاع معیشتی مردم بدون استفاده از کمک های خارجی ؛ تاکید کرد: دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران همواره در مشکلات مقاومت کرده و دیپلماسی این کشور بمنظور رفع مسائل مربوط به تحریم ها نیز موفق بوده است.

وی خاطر نشان کرد: دستورات رهبر انقلاب اسلامی ایران در خصوص استفاده از سیاست اقتصاد مقاومتی با توجه به اینکه امروز تروریسم و افراط گرایی آسیب های گسترده ای به وضعیت معیشت و اقتصاد جهان بویژه کشورهای منطقه وارد کرده بسیار دلگرم کننده و مفید است و سایر کشورها ازجمله دولت های کشورهای اسلامی نیز باید این روش را برای رسیدن به رفاه و اقتصاد برتر یک مدل ( الگو ) قرار دهند.

مرتضی مغل براین باور است که اقتصاد مقاومتی و انزوای اقتصادی دو ایده کاملا متفاوت است، رویکرد ایران در حیطه اقتصادی مثبت بوده و سیاست های این کشور برای حل مشکلات اقتصادی برای مردم جهان نیز همواره موثر بوده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درعین حال که از دیپلماسی بمنظور حل وفصل مسالمت آمیز مسائل استفاده می کند؛ به هرگونه تجاوز و سیاست های تهاجمی خارجی نیز پاسخ کوبنده ای می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در جمع صدها نفر از مسوولان دستگاههای مختلف، فعالان اقتصادی و مدیران مراکز علمی، رسانه ای، نظارتی، مؤلفه های سیاستهای اقتصاد مقاومتی، عوامل و انگیزه های تدوین این سیاستها و الزامات و انتظاراتی را که در این زمینه از مسوولان وجود دارد، تبیین فرمودند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: «عزم جدی مسوولان»، «تبدیل سیاستها به برنامه های زمان بندی شده اجرایی»، «نظارت دقیق»، «رفع موانع حضور فعالان و مردم در عرصه اقتصادی» و «گفتمان سازی»، این امکان را فراهم می کند که ثمرات شیرین و ملموس این الگوی بومی و علمی، در مدت مناسب در زندگی مردم جلوه گر شود.

آساق ** 1095/1547
کد N178106

وبگردی