آفتاب
اولین اجلاس دوستان سوریه؛

نماینده مجلس عراق: باید از مرزهای سوریه حفاظت شود

نماینده مجلس عراق: باید از مرزهای سوریه حفاظت شود

نماینده مجلس عراق با تاکید بر لزوم حمایت از مرزهای سوریه گفت که نیروهای جامع بین‌المللی برای حفاظت از این مرزها باید بسیج شده و جلوی کشورهای حامی تروریست را بگیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماء موسوی در نشست بعدازظهر اولین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه گفت: مردم سوریه با چالش‌های فراوانی مواجه هستند که امیدواریم خونریزی‌ها در این کشور متوقف شود. اکنون مردم سوریه با تجاوزهای ددمنشانه و توطئه‌های شوم مواجهند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت سه سال از بحران سوریه، شاهدیم تمامی این اقدامات با عنوان حقوق بشر انجام می‌شود که این درست نیست همه باید از مردم سوریه حمایت کنیم.

نماینده مجلس عراق با اشاره به حمایت دولت عراق از سوریه گفت: از روز اول بحران سوریه، عراق از مردم سوریه حمایت کرد و مرزهای خود را بر روی تروریست‌ها بست. از همان اول ما متوجه شدیم که این جنگی علیه مقاومت و اسلام است که بر همین پایه کشورهای حامی این جنگ با مقاومت روبه‌رو شده و به کوه پایداری برخورد کردند. هدف ملت سوریه حفظ حقوقشان است.

وی با تاکید بر لزوم کمک‌رسانی به مردم سوریه گفت: همه کشورها باید بسیج شوند تا جلوی اقدامات تروریستی در سوریه گرفته شود و نباید در برابر این اقدامات سکوت کرد. ما به عنوان پارلمان و دولت‌های کشورهای اسلامی باید از مقاومت و سوریه حمایت کنیم. تا کی قرار است در برابر سران فتنه سکوت کرد.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق ادامه داد: باید جامعه بین‌المللی را نسبت به اقدامات تروریستی در سوریه حساس کرد. اکنون در سوریه و منطقه خاورمیانه منابع سرشاری وجود دارد که دشمنان چشم طمع به آن دارند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دلیل مساله اقتصادی از حمله سوریه منصرف شد، گفت: آمریکا سابقه تاریخی از حمله به عراق دارد و بر پایه آن سابقه از حمله به سوریه منصرف شد.

نماینده مجلس عراق با تاکید بر لزوم شکستن سکوت جامعه بین‌المللی در برابر خونریزی‌ها در سوریه گفت: تمامی کشورهای عربی و اسلامی باید یکپارچه از ملت سوریه حمایت کنند و در این بین از مرزهای سوریه حفاظت شود.

وی افزود: باید نیروهای جامعه بین‌المللی برای حفاظت از مرزهای سوریه بسیج شوند نه اینکه در برابر اقدامات تروریستی سکوت شود. در این بین سازمان ملل نیز باید فعال‌تر شود.

انتهای پیام

کد N178012

وبگردی