آفتاب
اخبار فلسطین/

صهیونیستها 387 واحد مسکونی در بیت المقدس می سازند/هتک حرمت مسجد الاقصی

صهیونیستها 387 واحد مسکونی در بیت المقدس می سازند/هتک حرمت مسجد الاقصی

ادامه تلاش های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس، ورود یهودیان افراطی به مسجد الاقصی، بازداشت تعدادی از فلسطینی ها در کرانه باختری و موضع گیری ناتو درباره مذاکرات سازش از مهمترین تحولات فلسطین اشغالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از تلاش این رژیم برای ساخت387 واحد مسکونی جدید در شهرک "رامات شلومو" در شمال بیت المقدس همزمان با دیدار دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به سرزمین های اشغالی خبر دادند.

احمد صب لبن کارشناس امور شهرک سازی در این باره گفت: ساخت 387 واحد مسکونی جدید در راستای احداث 1500 واحد مسکونی در شهرک رامات شلومو و غصب زمین های فلسطینی ها در مناطق "بیت حنینا" و "شعفاط" در بیت المقدس است.

از سوی دیگر پایگاه الیوم السابع از یورش یهودیان افراطی به مسجد الاقصی خبر داد و اعلام کرد: "یهودا غلیک" حاخام افراطی اسرائیلی با ورود به مسجد الاقصی از باب المغاربه به همراه تعدادی دیگر از یهودیان افراطی وارد صحن مسجد الصخره شدند و به وضوخانه مردانه رفتند.

این منابع افزودند: نمازگزاران و افرادی که در این مسجد مبارک حضور داشتند با هلهله و الله اکبر به یهودیان افراطی اعتراض کردند.

این در حالی است خبرگزاری معا اعلام کرد: احمد بحر معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین در تجمعی که مقابل سفارت مصر در غزه برگزار شد از امت عربی و اسلامی خواست که حامی ملت فلسطین باشند.

وی ضمن انتقاد از تصمیمات دادگاه مصری در ممنوع کردن فعالیت های حماس در مصر آن را به نفع رژیم صهیونیستی دانست.

در روستای یعبد در غرب جنین در شمال کرانه باختری نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به این روستا و هجوم به منازل فلسطینی ها دو جوان22 و 23 ساله را بازداشت کردند.

از سوی دیگر خبرگزاری معا در گزارشی با اشاره به پایان سوخت اعطا شده از سوی قطر به غزه از احتمال فرو رفتن غزه در تاریکی نسبی خبر داد.

منابع فلسطینی اعلام کردند: با تمام شدن سوخت مورد نیاز نیروگاه برق غزه از اویل هفته آینده غزه در تاریکی نسبی فرو می رود و ساکنان این منطقه فقط شش ساعت برق خواهند داشت و دوازده ساعت برق آنها قطع است.

از سوی دیگر پایگاه فلسطین الیوم به نقل  از یک مسئول برجسته ناتو اعلام کرد: علت عدم دخالت این سازمان در روند مذاکرات سازش درخواست نکردن فلسطینی ها دانست.

این مسئول ناتو که نام خود را ذکر نکرد افزود: در رسانه ها به نقل از برخی مسئولان فلسطینی آمده است که آنها از ناتو درخواست دخالت کرده اند اما واقعیت این است که چنین درخواستی مطرح نشده است.

وی از عدم دخالت ناتو در روند سازش تا زمانی که درخواستی مطرح نشود خبر داد و مدعی شد که ناتو مواضع جانبدارانه از رژیم اسرائیل ندارد و از توافق اسلو برای تشکیل دو کشور حمایت می کند.

کد N177991

وبگردی