آفتاب

تدابیر شدید پلیس ترکیه در استانبول

تدابیر شدید پلیس ترکیه در استانبول

آنکارا - ایرنا - پلیس و نیروهای امنیتی استانبول بزرگترین شهر ترکیه ، تدابیر شدید امنیتی را در این شهر به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایرنا ، در پی مرگ ˈبرکین الوانˈ 16 ساله که از 269 روز پیش بدلیل اصابت گلوله پلاستیکی به سرش در بیمارستان بستری بود و روز گذشته جان سپرد ، شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول شاهد ناآرامی های گسترده ای بود.

مراسم تشییع جنازه الوان بعد از ظهر امروز در منطقه ˈاوک میدانیˈ استانبول انجام خواهد شد و پلیس به منظور ممانعت از اغتشاشات معترضان تدابیر بسیار شدید امنیتی را در این منطقه به اجرا گذاشته است.

ˈبرکین الوانˈ 16 ساله که براثر اصابت گلوله پلاستیکی به سرش در جریان تظاهرات مردمی تابستان سالجاری زخمی و از 269 روز پیش تحت درمان قرار داشت روز سه شنبه جان سپرد.

الوان که به عنوان یکی از نمادهای تظاهرات مردمی تابستان سالجاری در ترکیه درآمده بود به هنگامی که برای خرید نان از منزل خود خارج شده بود از سوی نیروهای پلیس مورد اصابت گلوله پلاستکی قرار گرفته بود.

در طول 269 روز گذشته تصاویر برکین الوان در بسیاری از تظاهرات ضددولتی در آنکارا به عنوان سمبل مبارزه مردمی از سوی مخالفین دولت حمل می شد.

ناآرامی ها در ترکیه در اعتراض به تصمیم دولت اردوغان برای تخریب یک پارک در میدان تقسیم شهر استانبول با هدف ساخت مرکزی تجاری در تابستان گذشته شروع شد.

تظاهرات معترضان بعداز مداخله نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه و استفاده از گازهای فلفل و اشک آور و خودروهای آب پاش به درگیری های خونین بین دو طرف منجر و دامنه ناآرامی ها به سراسر ترکیه کشیده شد.

بی اعتنایی نخست وزیر ترکیه به مطالبات معترضان، عذرخواهی نکردن از مردم ، تشدید اقدامات نیروهای پلیس و امنیتی و اظهارات تهدیدگونه اردوغان باعث تشدید خشم معترضان شده است.

مردم ترکیه در کنار اعتراض به برخی سیاست های داخلی دولت اردوغان، از مداخله آنکارا در امور داخلی سوریه و حمایت از تروریست های مسلح ضد نظام سوریه راضی نیستند.

در این ناآرامی ها تاکنون 7 نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده اند.

خاورم **2012**2010 * 230 **1010
کد N177957

وبگردی