آفتاب

نگاهی به کرسی های پارلمان کره شمالی/ نظامیان تقویت شدند

نگاهی به کرسی های پارلمان کره شمالی/ نظامیان تقویت شدند

پکن - ایرنا - تازه ترین گزارش ها نشان می دهد که یک نظامی بلندپایه نیز در کنار کیم جونگ وون رهبر کره شمالی توانسته است بار دیگر به پارلمان این کشور راه یابد.

به گزارش ایرنا ، چو ریونگ هایه رییس شاخه سیاسی ارتش کره شمالی فردی است که روز یکشنبه در انتخابات پارلمانی یک کرسی را از آن خود کرده است.

در همین حال پیشتر کیم جونگ وون جوان به عنوان نماینده دیگر مجلس این کشور معرفی شد.

این برای نخستین بار است که انتخابات پارلمانی کره شمالی در دوره رهبری کیم جونگ وون برگزار می شود.

انتخابات برای مشخص شدن نمایندگان 687 کرسی انجام شد و بیشتر نمایندگان از مقامات دولتی بودند، اما ورود یک نظامی ارشد برای بار دوم به مجلس بحث برانگیز شده است.

مطبوعات کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش کردند که چو ریونگ هایه رییس شاخه سیاسی ارتش کره شمالی که به عنوان نماینده به پارلمان راه یافته است قدرتمندترین فرد پس از کیم در پارلمان کره شمالی است.

احتمالا وی قرار است رهبری گروه جوانی را که اکنون در کره شمالی در حال رشد است و سمت های مهمی دارند در اختیار بگیرد.

جانگ سونگ تاک شوهر عمه رهبر کره شمالی اواخر سال گذشته میلادی به جرم فساد مالی اعدام شد و حالا به نظر می آید رهبر جوان در حال تغییر و جابجایی هایی برای تقویت دولت است.

با این وصف بر خلاف شایعات قبلی کیونگ خویی خواهر کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی و عمه رهبر کنونی این کشور نیز عضو پارلمان شده است که این امر نشان از ارتباطات نزدیک آن ها دارد.

پیشتر شایع شده بود که او پس از اعدام شوهرش مغضوب رهبر کره شمالی شده است .

خبرگزاری کره جنوبی گزارش داد بیشتر کسانی که با رهبر این کشور نزدیک بوده و ارتباط قوی دارند و از حامیان قدرتمند وی به حساب می آیند به مجلس راه یافته اند.

همچنین برای نخستین بار ماوون چون معاون اداره دارایی و محاسبات کره شمالی که فرد مهمی محسوب می شود و از اسرار مالی این کشور آگاه است به مجلس راه یافته است.

جانگ جونگ نام و خوانگ پیونگ سو وزیر دفاع و رییس سپاه سازمانی کره شمالی و از یاران وفادار رهبر این کشور نیز جزو نمایندگان مجلس هستند.

مجلس کره شمالی هر دو سال یک بار تشکیل جلسه می دهد و اصولا وظیفه تصویب بودجه و انتصابات مهم را برعهده دارد.

ناظران بر این باورند که باید در انتظار تغییرات در کره شمالی در یک دوره درازمدت بود . اما فعلا سیاست های این کشور تغییر کلی نخواهد داشت.

کره جنوبی اعلام کرده است تحولات کره شمالی را پس از انتخابات پارلمانی از نزدیک دنبال خواهد کرد.

آساق ** 2100 **1611
کد N177823

وبگردی