آفتاب
معاون کمیسیون بین المللی شورای فدراسیون روسیه:

بحران سوریه تنها با راه حل سیاسی پایان می یابد

بحران سوریه تنها با راه حل سیاسی پایان می یابد

تهران- ایرنا- معاون کمیسیون بین المللی شورای فدراسیون روسیه گفت که تنها راه حل سیاسی باعث حل و فصل درگیری ها در سوریه می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، زیاد سبسابی، روز چهارشنبه در اولین اجلاس رؤسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه، طی سخنانی اظهار داشت: روسیه اولین کشوری بود که تلاش کرد معارضان و موافقان سوریه در کنار هم بنشینند و معتقدیم که تنها بحران سوریه با راه حل سیاسی پایان می یابد.

وی ادامه داد: روسیه تلاشهای بسیار مثبتی را در سوریه ایفا می کند و بدین جهت کمک های دارویی و بهداشتی مناسبی را به این کشور ارسال کرده است.

سبسابی ضمن پیشنهاد به مجامع جهانی و بین المللی برای حل بحران سوریه، گفت: یکی از پیشنهادهای ما این است که شورای امنیتی مصوبه ای برای کنترل مرزها صادر کند.

وی ادامه داد: امیدواریم مجامع بین المللی مصوباتی را برای شهروندان خارجی مستقر در سوریه صادر کنند تا بدین ترتیب آنها به کشور خود بازگردند؛ چرا که مشکلات و درگیری های سوریه داخلی است و باید به دست خود سوری ها حل و فصل شود.

معاون کمیسیون بین المللی شورای فدراسیون روسیه خاطر نشان کرد: مصوبات مجامع بین المللی و شورای امنیت نسبت به سوریه باعث خاموش شدن آتش فتنه در این کشور خواهد شد.

سبسابی یکی دیگر از راه حل های مشکلات سوریه را با همکاری کشورهای منطقه عنوان کرد و گفت: کشورهای منطقه و دوستان سوریه می توانند برای چگونگی شکل گیری آشتی در سوریه تلاش کنند.

وی از اجلاس امروز تهران به عنوان نمونه بارزی از تلاش هایی که کشورهای منطقه می توانند انجام دهند یاد کرد.

سبسابی ادامه داد: حل بحران سوریه بدون کشورهای منطقه شکل نمی گیرد و بدون شک همه باید برای برقراری آرامش در سوریه تلاش کنند که تمامی این موضوعات راه حل سیاسی برای پایان درگیری ها را می طلبد.

این مقام روسی گفت: حاضریم از طریق دیپلماتیک بیانیه نشست دوستان سوریه که امروز در تهران برگزار شد را انعکاس دهیم.

سبسابی اظهار داشت: موضع وسیه در قبال سوریه شایسته و پایدار است و روسیه با استفاده از حق وتو در حفظ وحدت حاکم در سوریه تلاش می کند.

نشست یک روزه تبادل نظر دوستان سوریه با حضور رییسان کمیسیون های سیاست خارجی مجالس ایران، سوریه، عراق، لبنان، الجزایر و روسیه صبح امروز چهارشنبه در هتل اسپیناس تهران آغاز شد و در نوبت بعدازظهر با صدور بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.

سیام**7261**2025 ** 1418
کد N177713

وبگردی