آفتاب
در تذکری مطرح شد؛

انتقاد نماینده سمیرم از نحوه توزیع امکانات پزشکی

انتقاد نماینده سمیرم از نحوه توزیع امکانات پزشکی

تهران-ایرنا- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی خواستار توزیع امکانات پزشکی در مناطق استان شد و گفت: در حالی که در برخی مناطق استان شاهد ازدحام پزشکان متخصص و امکانات پزشکی هستیم، در مواردی بیمار به علت نبود جراح باید پشت اتاق عمل ساعت ها منتظر بماند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ˈ سکینه عمرانیˈ در نشست علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی،موضوع بهداشت را مهمترین دغدغه مردم شهرستان سمیرم عنوان کرد و گفت: مشکل بهداشت از مهمترین مشکلاتی است که مردم این شهرستان سال ها با آن مواجه هستند و علی رغم اینکه این موضوع را بارها از طریق مسئولان استانی و کشوری پیگیری کرده ایم اما شرایط هر روز بدتر می شود.

وی با بیان اینکه برخی از مناطق شهرستان پهناور سمیرم 100 تا 120 کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارند، افزود: اینکه یک بیمار به دلیل کمبود امکانات پزشکی به شهر دیگری منتقل شود انصاف نیست و حق این مردم نیست که در شرایط پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیا به علت کمبود پزشک و امکانات پزشکی از بین بروند اما این اتفاق در ماه گذشته در شهرستان سمیرم رخ داد.

عمرانی افزود: حتی فردی که نیاز به عمل جراحی دارد به دلیل کمبود پزشکی باید ساعت ها پشت درب اتاق عمل منتظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق استان شاهد ازدحام پزشکان متخصص و همچنین امکانات پزشکی هستیم و از مسئولان کشور انتظار داریم این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند و تدبیری در این باره بیاندیشند.

نماینده مردم سمیرم در ادامه با تأکید بر اینکه حتی پزشک ماه ها از برخی مناطق این شهرستان عبور نمی کند افزود: در مواردی بیمار برای تزریق یک آمپول هزار تومانی مجبور به پرداخت 20 هزار تومان کرایه برای انتقال به منطقه دیگر می شود؛ لذا از وزیر بهداشت و مدیرکل بهداشت و درمان استان اصفهان درخواست پیگیری این موضوع را داریم.

سیام(3)**2021**1535
کد N177712

وبگردی