آفتاب
جنتی در پاسخ به مهر تشریح کرد؛

برنامه های وزارت ارشاد برای رفع دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب

برنامه های وزارت ارشاد برای رفع دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه برنامه من برای رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوعات فرهنگی همان برنامه پیشنهادی ام به مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان هم به آن رأی اعتماد دادند گفت: در آن برنامه مشخص شده که یکی از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشر معارف و ارزش های اسلامی و پاسداری از آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی در حاشیه جلسه هیأت دولت در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه مهم ترین خروجی های فرهنگی دولت یازدهم در 6 ماهه دوم سال 92 چیست و با توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ چه برنامه ای برای رفع این دغدغه ها دارید و مهم ترین اهداف فرهنگی دولت در سال آینده چه خواهد بود اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برآن است تا درخصوص سبک زندگی که پیشتر از سوی رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی بیان شده بود اقدامات شایسته ای انجام داده و آن را دنبال کند.

وی افزود: مراقبت برای جلوگیری از رخنه دشمن و عوامل خارجی در حوزه مطبوعات و کتاب یکی دیگر از اقدامات مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که آن را دنبال خواهد کرد.

جنتی تأکید کرد: برنامه من برای رفع دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب همان برنامه پیشنهادی بنده به مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان بر مبنای آن به بنده رأی داده اند. در آن برنامه مشخص شده که یکی از وظایف وزارت ارشاد نشر معارف و ارزش های اسلامی و پاسداری از آن است.

وی با ابراز تاسف از اینکه بازار شایعات در کشور ما رواج دارد تصریح کرد: فرهیختگان، روشنفکران و اصحاب فکر باید واقعیت ها را ببینند و بیان کنند و شما خبرنگاران هم وظیفه دارید که واقعیت ها را با جزئیات منعکس کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی شایعات روز در حوزه فرهنگ که در سطح جامعه رواج یافته است گفت: شایعاتی مثل چاپ کتاب های صادق هدایت، چاپ کناب زوال کلنل محمود دولت آبادی و ورود یدالله رویایی به کشور از این دست شایعات است که اگر از مسئولان اجرائی اصل ماجرا پرسیده شود دچار این شایعات نخواهیم شد.

وی درخصوص چگونگی رفع دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب از سوی وزارت ارشاد یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره به عنوان شخصیتی پیشرو و فرهنگیو کسی که بیشترین اشراف را در حوزه فرهنگی دارند ضمن جهت دادن و رهنمود دادن به اصحاب فرهنگ همواره دغدغه هایی در این حوزه داشته اند.

وی ادامه داد: در دهه های اخیر ایشان همواره برخی نگرانی هایشان را در حوزه فرهنگ بیان فرموده اند، حتی در اولین دیدار بنده با رهبر معظم انقلاب بعد از جلسه رأی اعتماد و زمانی که هنوز هیچ اقدامی انجام نداده بودیم ایشان برخی دغدغه های امروز را آنزمان هم بیان فرمودند.

جنتی با بیان اینکه طبیعی است که بریا هدایت فرهنگی جامعه باید برخی نگرانی ها از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شود عنوان کرد: برخی تلاش می کنند همه این دغدغه ها را متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنند در حالی که این دستگاه به عنوان یک دستگاه حاکمیتی یکی از دستگاه های متولی امر فرهنگ در کشور است و ما ده ها نهاد و شخصیت فرهنگی داریم که درخصوص این موضوع مسئولیت دارند.

وی افزود: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاید مسئولیت بیشتری در حوزه فرهنگ داشته باشد همانطور که ما همواره سعی می کنیم سهم خودمان را بیان کرده و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهیم برای رفع دغدغه های ایشان در خصوص موضوعات فرهنگی نیز اقدام خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به یکی از دیدارهای خود با رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: من در یکی از ملاقات هایی که خدمت ایشان رسیدم عرض کردم که نه وزرای گذشته توانسته اند انتظارات جنابعالی را در حوطه فرهنگ محقق کنند و نه من خواهم توانست چنین اقدامی انجام دهم اما همه باید تلاش کنیم که برای مبارزه با شبیه خون فرهنگی دشمن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی یادآور شد: بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب که تأکید بر تربیت نیروهای جوان در حوزه فرهنگ دارند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حال حمایت از جوانان فعال در حوزه فرهنگ است که در جشنواره فیلم فجر با توجه به در پیش گرفتن این سیاستها شاهد حضور چهره های جوان انقلابی، مؤمن و فیلم اولی بودیم.

ادامه دارد...

کد N177663

وبگردی