آفتاب

دعاگو:ناآگاهان بی‌بصیرت، تندروی را برای دین و امنیت ملی خطرساز نمی‌دانند

دعاگو:ناآگاهان بی‌بصیرت، تندروی را برای دین و امنیت ملی خطرساز نمی‌دانند

امام جمعه شمیرانات معتقد است تندروی به عنوان یک اهرم فشار برای پیشبرد اهداف سیاسی در دو جبهه موسوم به اصلاح طلبی و اصولگرایی مورد استفاده قرار می گیرد.

حجت السلام محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات در گفتگو با خبرآنلاین با انتقاد از افراط گرایی برخی سیاسیون، گفت: تاریخ سیاسی ایران نشان داده است که در همیشه تاریخ، سیاست بازان قدرت طلب با موج آفرینی و فریب افکار عمومی و سیاستمداران دوراندیش، دیندار و حق مدار با برنامه ریزی، آگاهی بخشی و هدایتگری به قدرت سیاسی رسیده اند.

وی تصریح کرد: خودنمایی لیبرالیسم، پلورالیسم، سکولاریسم، انحراف، اختلاس، مفاسد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دستاورد عرض اندام جریان تندروی در جبهه های موسوم به اصلاح طلبی و اصولگرایی در چهار دوره ریاست جمهوری گذشته است، همه این کاستی ها، سستی ها و ناهنجاری ها برآمده از فضاهایی است که تندروان برای دستیابی به قدرت، ثروت و ماندگارسازی جریان های سیاسی ناسازگار با قانون اساسی سازماندهی، مدیریت و اجرایی کردند، هرگز نباید گذشته را به فراموشی بسپاریم و توفیقاتی را که تندروان در پرتو سهل انگاری و کاستی در بصیرت و وفاداری به حقیقت به دست آوردند انکار نماییم.

وی با بیان اینکه تندروی در حوزه فرهنگ و سیاست یکی از بزرگترین نگرانی های دینداران و هوشمندان ملت ایران است، خاطرنشان کرد: تندروی عرصه های اقتصاد، امنیت و اعتبار و اقتدار کشور و ملت را با سایش و فرسایش روبرو می سازد، کسانی که تندروی را برای نظام دینی و امنیت ملی خطرساز نمی دانند ناآگاهان بی بصیرت و یا دشمنان اعتبار و اقتدار ملت هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه تندروی به عنوان یک اهرم فشار برای پیشبرد اهداف سیاسی در دو جبهه موسوم به اصلاح طلبی و اصولگرایی مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: شخصیت‌های جناحی تندرو از تندروان جناحشان برای پیشبرد اهداف سیاسی و جناحی بهره‌گیری می‌کنند، تریبون‌ها و رسانه‌های جناحی را به دفاع از رویکرد و عملکرد تندروان می‌آلایند و متأسفانه با برخورد مناسب مسئولان اطلاعاتی و قضایی روبرو نمی شوند.

وی تاکید کرد: گر با جرائم برآمده از تندروی برخورد مناسب و قاطع قانونی صورت بگیرد و اعمال قانون تحت تأثیر اعمال نفوذها و مصلحت اندیشی های بی منطق سیاسی قرار نگیرد جریان تندروی آرام آرام با سستی و زوال روبرو می شود.

مشروح گفتگو با این عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه شمیرانات را روزهای آینده در روزنامه خبر و خبرگزاری خبرآنلاین مطالعه خواهید کرد.
27220

 

کد N177605

وبگردی