آفتاب

نماینده مجلس الجزایر: بحران سوریه با رایزنی های سیاسی قابل حل است

نماینده مجلس الجزایر: بحران سوریه با رایزنی های سیاسی قابل حل است

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر با تاکید بر حل بحران سوریه از طریق رایزنی های سیاسی گفت: الجزایر مدافع هرگونه راه حل برای حل و فصل این بحران و توقف خون ریزی ها در سوریه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «بوعلام بوسماحه» روز چهارشنبه در نشست دوستان سوریه در هتل اسپیناس تهران بر ضرورت همکاری و تقویت راهکارهای مناسب برای برقرار ثبات و همدلی میان کشورها تاکید کرد.

وی با بیان این که ملت ها از دولت های خود انتظار دارند که راه حل مناسبی برای خروج از بحران بیابند، افزود: ما می توانیم با تبادل نیروهای سیاسی و برگزاری نشست های بیشتر همکاری ها را تقویت کنیم.

بوسماحه رفع چالش های جهان اسلام را منوط به همکاری های کشورها بر مبنای اصول انساندوستانه دانست و اظهار داشت: این امور جز از مسیر همبستگی ملت ها امکان پذیر نیست.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر تاکید کرد: الجزایر تلاش می کند تا این رایزنی ها ادامه یابد و به همگرایی بیشتر بینجامد.

وی با تاکید بر رعایت اصل عدم دخالت بر امور داخلی کشورها افزود: الجزایر از هرگونه حمایت به کشورها و دولت های برادر دریغ نمی کند و با رعایت اصل حاکمیت دولت ها در جهت یافتن راه حل موثر برای رفع درگیری و تشنج تلاش می کند.

نماینده مجلس الجزایر تاکید کرد: صلح و امنیت از مسایل اصلی ما به حساب می آید و کشورها باید در پیشگیری از هرگونه فتنه و آشوب همکاری کنند.

وی خواستار تلاش ها و همکاری های بین المللی برای رفع بحران سوریه شد و گفت: الجزایر بر رفع بحران و توقف خونریزی از طریق گفت و گو های ملی و با رویکرد حفظ وحدت تاکید دارد و مخالف دخالت نیروهای بیگانه در این کشور است.

بوسماحه از «اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز خواست برای حل بحران سوریه و برقراری دولت باثبات کمک کند.

وی با اعلام حمایت از مصوبه سازمان ملل در کمک به آوارگان و ساکنان سوریه گفت: وظیفه ما به عنوان یک مسلمان، کمک به مردم سوریه است تا امنیت و ثبات خود را بازیابد.

این عضو مجلس الجزایر تاکید کرد که می توان از طریق گفت و گو تمام مشکلات را حل کرد و تنش را از منطقه زدود.

سیام**2025**1572
کد N177527

وبگردی