آفتاب

نماینده دامغان نسبت به کم‌آبی در استان سمنان هشدار داد

نماینده دامغان نسبت به کم‌آبی در استان سمنان هشدار داد

نماینده مردم دامغان در تذکر شفاهی خود خطاب به مسئولان اجرایی کشور گفت: کم‌آبی شدید باعث شده است که در اسفند ماه نیاز به آبرسانی با تانکر به روستاهای استان سمنان وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم دامغان در تذکر شفاهی خود خطاب به وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و کشور، گفت: این استراتژی درستی نیست که ما منتظر ایجاد بحران باشیم و بعد برای رفع آن اقدام کنیم و آن را مدیریت کنیم بلکه باید پیش از ایجاد بحران از آن جلوگیری کرد.

رستمیان ادامه داد: متاسفانه بسیاری از روستاهای استان سمنان دچار کم‌آبی شدید شده‌اند، آب کشاورزی و شرب آنها تامین نیست و باید در این خصوص اقدام جدی صورت گیرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس همچنین با اشاره به تبلیغات گسترده برای تورهای خارجی در کشور، گفت: متاسفانه در حوزه گردشگری به جای رویکرد ثروت‌آفرینی دچار رویکرد خروج ثروت هستیم. مردم به جای اینکه از جاذبه‌های گردشگری داخلی استفاده کنند به تورهای خارجی می‌روند. باید در این زمینه سیاست‌های درست به کار گرفته شود.

وی در بخش دیگری از تذکر خود در مورد موقعیت خاص جغرافیایی ایران اظهار کرد: جاده‌هایی مثل شمال به جنوب یا شرق به غرب می‌تواند موقعیت اقتصادی ویژه‌ای برای ایران فراهم کند اما متاسفانه این موضوع هم مورد غفلت قرار گرفته است.

رستمیان همچنین با گلایه از خالی شدن روستاها،‌ گفت: بعضی روستاها مدرسه ندارند و وقتی می‌خواهیم برای مدرسه فرزندان در این روستاها سرویس بگذاریم هزینه آن سرویس را هم از مردم طلب می‌کنیم، این رویکرد درستی نیست.

وی در پایان از تامین اجتماعی خواست تا در مناطقی که بیمارستان‌های متعلق به تامین اجتماعی وجود ندارد قراردادهایی با بیمارستان‌های دولتی دیگر بسته شود تا مردم مجبور به رفت و آمد به بیمارستان‌های تامین اجتماعی در فاصله‌های دور نباشند.

انتهای پیام

کد N177454

وبگردی