آفتاب

استاد دانشگاه نیجریه:آمریکا واسرائیل درصدد مصادره بیداری اسلامی هستند

استاد دانشگاه نیجریه:آمریکا واسرائیل درصدد مصادره بیداری اسلامی هستند

تهران- ایرنا- ˈاسماعیل شعیبˈ استاد دانشگاه نیجریه در حاشیه همایش بین المللی ˈنقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانیˈ با ارزیابی بیداری اسلامی به عنوان مهمترین محور همایش، گفت: امریکا و اسرائیل بیداری اسلامی را در تضاد با منافع خود دانسته و درصدد مصادره آن هستند.

شعیب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مسلمانان را به حفظ وحدت و یکپارچگی جهت خنثی سازی توطئه های استکبار دعوت کرد و گفت: مسلمانان امروز در مسایل جانبی با یکدیگر اختلاف پیدا کردند در حالی که در اصول و مبانی مشترک توافق نظر دارند.

وی گروه های تکفیری را عامل صهیونیست ها خواند و گفت: این گروهها نماینده هیچ دین، مذهب و یا فرقه اسلامی نیستند بلکه مزدوران رژیم صهیونیستی هستند.

وی با اشاره به درمان نیروهای تکفیری در بیمارستان های رژیم صهیونیستی گفت: گروه های تروریست تحت حمایت عربستان و قطر خود را به سوریه رسانده و مدعی تشکیل دولت اسلامی هستند، اما مردم را می کشند وبا شکنجه مسلمانان حمام خون راه می اندازند.

وی ابراز امیدواری کرد که بحران سوریه هر چه سریعتر از طریق اصلاح و نه سلاح پایان یابد و مردم سوریه خود سرنوشت کشورشان را تعیین کنند.

این استاد دانشگاه همچنین خواستار افزایش کمک های کشورهای اسلامی به فلسطین و مقابله آنها با هتک حرمت قدس قبله اول مسلمانان توسط صهیونیست ها شد.

همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی در روزهای 20 و21 اسفند در تهران به کار خود ادامه می دهد.

مترجمام** 1453 ** 1418
کد N177401

وبگردی