آفتاب

نامزد راستگرای انتخابات ریاست جمهوری السالوادور خواستار لغو نتایج شد

نامزد راستگرای انتخابات ریاست جمهوری السالوادور خواستار لغو نتایج شد

تهران-ایرنا- نامزد راستگرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری السالوادور خواستار لغو نتایج این انتخابات و برگزاری مجدد آن شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از السالوادور ˈنورمن کی خانوˈ نامزد حزب راستگرای ˈائتلاف جمهوری خواه ملی گراˈ در جمع خبرنگاران گفت: ما به حرکت خود ادامه می دهیم و خواستار لغو نتیجه انتخابات 9 مارس (18 اسفند) هستیم.

بر اساس این گزارش کی خانو در انتخابات 9 مارس، 2 درصد یا هفت هزار رای کمتر از ˈسالوادور سانچز سرنˈ نامزد حزب حاکم و چپ گرای جبهه آزادی بخش ملی ˈفاراباندو مارتیˈ کسب کرد.

سانچز سرن 69ساله که یکی از فرماندهان شبه نظامیان چپ گرا در زمان جنگ های داخلی السالوادور (1980 تا 1992) بوده استٰ در صورت تایید نتایج انتخابات این کشور تا پایان هفته جاری اولین نفر از این فرماندهان است که به ریاست جمهوری می رسد.

کی خانو نیز شهردار 67ساله شهر ˈسان سالوادورˈ از فعالان ضدکمونیستی و منتقدان روند فعلی السالوادور با نرخ جرم و جنایت فراوان همچنین فعالیت گسترده باندهای خلافکاری است.

دیوان عالی انتخاباتی السالوادور نتیجه انتخابات را یک روز بعد از پایان آن برگشت ناپذیر دانست؛ اما کی خانو خود را پیروز واقعی انتخابات دانسته است.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری که 2 فوریه (13 بهمن) برگزار شد، سانچز با 49 درصد آرا و کی خانو با 39 درصد راهی دور دوم شدند.

بر اساس این گزارش بیش از 40 درصد از مردم السالوادور 16 میلیون نفری، زیر خط فقر زندگی می کنند و برای تامین معاش روزانه خود به پول هایی متکی هستند که خویشاوندان شان از خارج از کشور ارسال می کنند؛ این کمک ها که سالانه به 4 میلیارد دلار می رسد 16 درصد از تولید ناخالص داخلی السالوادور را به خود اختصاص می دهد.

اروپام/ 9157** 1337
کد N177286

وبگردی