آفتاب

نماینده کاشان در مجلس: نمایندگان شکایت خود درباره صالحی را پس نگیرند، از آنها شکایت خواهیم کرد

نماینده کاشان در مجلس: نمایندگان شکایت خود درباره صالحی را پس نگیرند، از آنها شکایت خواهیم کرد

تهران- ایرنا- نماینده مردم کاشان و نطنز در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: چنانچه نمایندگان شاکی «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی درباره شکایت خود به کمیسیون اصل 90 در مورد جابجایی تعداد اندکی از نیروهای این سازمان اصرار کنند، ما نیز مستنداتی داریم که از این افراد شکایت خواهیم کرد.

«عباسعلی منصوری آرانی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود که ما به دلیل جلوگیری این نمایندگان از انجام وظایف توسط رییس سازمان انرژی اتمی از آنها به کمیسیون اصل 90 شکایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به حضور رییس سازمان انرژی اتمی در جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90 مجلس برای پاسخ به شکایت برخی نمایندگان، افزود: جلسه روز گذشته چندین ساعت به طول انجامید که درباره موضوعات اخیر رخ داده در سازمان انرژی اتمی بود.

نماینده مردم کاشان که سایت اتمی نطنز در محل حوزه انتخابیه وی قرار دارد، در جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90 حضور یافته بود، ادامه داد: نمایندگان شاکی از صالحی بر این اعتقاد بودند که برخی از کسانی که قبلا در سازمان انرژی اتمی مشغول به فعالیت بودند، اخراج شده اند، ولی رییس سازمان انرژی اتمی توضیح داد که آنها جابجا شده اند و هیچ اخراجی صورت نگرفته است.

منصوری آرانی با بیان اینکه روز گذشته صالحی تاکید کرد که حتی جابجایی این افراد نیز خواست خودشان بوده است، اظهار داشت: برداشتم از سخنان صالحی این بود که وی بسیار متین و با چارچوب و مستندات محکمی از خود دفاع کرد.

وی با اشاره به سخنان خود در کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: نباید در سازمان انرژی اتمی دسته بندی های خاصی مانند گروه دلسوز نظام یا خدای نکرده غیردلسوز داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تمامی پیشرفت ها در زمینه انرژی اتمی که از افتخارات نظام است، با همکاری تمام دانشمندان این مجموعه بوده است.

وی افزود: البته ستاره هایی همیشه هستند که نقش رهبری را برعهده دارند، اما این ستاره ها بدون همکاری با دیگر بازیکنان در یک تیم فوتبال نمی توانند آن تیم را موفق کنند.

منصوری آرانی خاطرنشان کرد: به نظر من مسوولان کنونی سازمان انرژی اتمی از ولایی ترین، بهترین و شایسته ترین مجموعه های کشور هستند که کارهای بزرگی در همین مدت زمان کم استقرار دولت یازدهم انجام داده اند و نباید با برخی از اظهارات خود موجب دلسردی آنها را فراهم آوریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید براینکه سایت نطنز در حوزه انتخابیه وی قرار داده و با بسیاری از افرادی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، در ارتباط است و آنها را از نزدیک می شناسد به شکلی که حتی با خلقیات، تعهد و تخصص آنها آشناست، گفت: موضوعاتی که درباره سایت نطنز توسط تعدادی از نمایندگان مطرح می شود با توجه به اطلاعاتی که از آن مجموعه دارم، صحیح نیست.

وی ادامه داد: در حق آقای صالحی که یکی از دانشمندان هسته ای و جزء پایه گذاران انرژی اتمی در کشورمان است و بسیاری از داشمندان کنونی که از شاگردان وی بوده اند، اجحاف شده است.

نماینده مردم کاشان در مجلس تصریح کرد: متاسفانه اگر بخواهیم با شخصیتی که در تمامی دولت ها فردی محترم و عنصری خدوم و فعال بوده است به این گونه برخورد کنیم هیچ فکری جزء سیاسی بودن این تذکرات و سوالات به ذهن خطور نمی کند.

وی با مخاطب قرار دادن نمایندگانی که از رییس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده اند، گفت: اگر آنها بر شکایت خود اصرار داشته باشند من نیز مدارکی دارم که البته با توجه به معذوراتی که وجود دارد نمی توانم آن را رسانه ای کنم اما در آینده و با اصرار نمایندگان شاکی، آنها را در اختیار افکار عمومی قرار خواهم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: براساس برهان خُلف، استدلال ما براین است که تعدیل ها بجا بوده و می توانست بسیار زیادتر از تعداد کنونی باشد.

وی ادامه داد: من می توانم مستندات قوی بیاورم و اثبات کنم که نوع اقدام آقای صالحی، اقدامی کاملا صحیح بوده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: البته هر نماینده حقوقی دارد که می تواند براساس این حقوق و از دلسوزی، دغدغه های خود را پیگیری کند اما دوستان شاکی از رییس سازمان انرژی اتمی مطمئن باشند که آقای دکتر صالحی در مجلس تنها نیست و با سخنان خود نشان داد که برچارچوب ها مسلط است.

وی تاکید کرد: دوستان آقای صالحی در مجلس نیز سخنان زیادی دارند که درصورت اصرار شاکیان مستندات خود را خواهند گفت اما هم اکنون صلاح نمی دانیم این موضوع را مطرح کنیم.

منصوری اظهار داشت: لازم باشد نمایندگان حامی دکتر صالحی به کمیسیون اصل 90 در راستای اینکه رییس سازمان انرژی اتمی بر اساس اختیاراتش می توانست بسیار وسیع تر و بهتر کارش را انجام دهد اما جلوی اجرای وظایف وی را گرفته اند، شکایت کنند.

وی تاکید کرد: افراد خاصی در مجلس نمی توانند شخصیت دکتر صالحی را که یکی از پایه گذاران انرژی هسته ای در ایران است، خدشه دار کنند و در جلساتی این چنینی حیثیت افراد را زیر سوال ببرند.

نماینده مردم کاشان در مجلس تصریح کرد: دکتر صالحی در مجلس طرفداران زیادی دارد و اگر قرار باشد که رای گیری درباره وی صورت گیرد 85 درصد مجلس بدون اینکه کوچکترین مطالعه ای درباره رزومه وی داشته باشند، به وی رای اعتماد خواهند داد.

وی اظهار داشت: اگر رییس جمهوری آقای صالحی را برای پست وزارت معرفی می کرد، قطعا رای اول مجلس به وی اختصاص می یافت.

سیام**9103**1572
کد N177252

وبگردی